۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵
یک‌هزار و ۶۱۳ تن محصولات کشاورزی سالانه در چهارمحال و بختیاری تولید می شود
رئیس جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری:

یک‌هزار و ۶۱۳ تن محصولات کشاورزی سالانه در چهارمحال و بختیاری تولید می شود

شهرکرد- رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: بخش کشاورزی این استان با یک‌هزار و ۶۱۳ تن تولیدمحصولات، سالانه ۱۴۰ هزار میلیارد ریال گردش مالی دارد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری جهاد کشاورزی، عطاءالله ابراهیمی تاکید کرد: تولیدات زراعی این استان سالانه بیش از ۹۸۰ هزار تن است.

وی با اشاره به شناسایی هشت هزار گونه گیاهی در کشور افزود: از این تعداد یک‌هزار و ۴۰۰ گونه در چهارمحال و بختیاری شناسایی و با عنوان فلور گیاهی استان چاپ شده است.

ابراهیمی به فراهم بودن زمینه توسعه تولیدات زراعی و گیاهی به‌ویژه گیاهان دارویی چهارمحال و بختیاری در سطح ملی اشاره و تصریح کرد: این استان علاوه بر وسعت کم، اما ظرفیت‌ها و قابلیت‌های قابل‌توجهی در بخش‌های مختلف به‌ ویژه کشاورزی و دامپروری دارد.

وی با اشاره به پتانسیل چهارمحال و بختیاری در بخش دامپروری و معرفی این استان به‌عنوان قطب دامپروری کشور یادآور شد: هم‌اکنون ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد دامی در این استان وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از وجود ۹ هزار دستگاه تراکتور در استان خبر داد و اظهار داشت: عمر نیمی از این تراکتورها بالاتر از ۱۳ سال و بقیه کمتر از ۱۳ سال است.

وی سرمایه‌گذاری بیشتر برای خرید، تجهیز و نوسازی ادوات مکانیزاسیون کشاورزی را ضروری دانست و گفت: در این راستا سال گذشته ۴۵۰ دستگاه تراکتور به ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی استان افزوده شد اما افزایش ضریب مکانیزاسیون در این استان هنوز نیازمند تلاش است.

کد خبر: ۱۳۵٬۵۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha