۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰
توسعه شرکت‌های دانش بنیان در بام ایران| ۹۷ ایده تجاری سازی شد
گزارش بازار؛

توسعه شرکت‌های دانش بنیان در بام ایران| ۹۷ ایده تجاری سازی شد

شهرکرد- شرکت های دانش بنیان در چهارمحال و بختیاری نسبت به گذشته رشد قابل توجهی داشته و هم اکنون ۹۷ ایده توسط این شرکت ها تجاری سازی شده است.

بازار؛ گروه استان ها: چهارمحال و بختیاری یکی از استان های جنوب غربی زاگرس است که دارای ظرفیت های بیشمار برای سرمایه گذاری و ثروت آفرینی است. این استان با داشتن ظرفیت هایی همچون آب، منابع طبیعی، گیاهان دارویی، مواد اولیه ارزان قیمت و... می تواند به یکی از مهمترین مناطق توسعه یافته کشور تبدیل شود.

ورود جوانان خلاق و با ایده در مسیر توسعه این استان نقش به سزایی دارند که در این راستا، فعال شدن شرکت های دانش بنیان طی سال های اخیر در این استان موجب شده است تا مسیر توسعه این استان شتاب بگیرد.

ورود شرکت های دانش بنیان در زمینه تولید و فرآوری گیاهان دارویی، محصولات ضد کرونا، کنتورهای آب هوشمند، کیت های تشخیصی میکروبی، برچسب زدن ام دی اف، تولید کودهای آلی غنی شده، کسب و کارهای اینترنتی، فعالیت در زمینه گلخانه های هوشمند و... از مهمترین گام های جوانان خلاق در مسیر ایجاد اشتغال و توسعه استان چهارمحال و بختیاری بوده است.

۷۴ شرکت دانش‌بنیان و فناور رشد یافته در چهارمحال و بختیاری فعالیت می کنند
رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری در این زمینه به خبرنگار بازار گفت: ۷۴ شرکت دانش‌بنیان و فناور رشد یافته در استان چهارمحال و بختیاری فعالیت می کنند.

اسماعیل پیر علی با اشاره به استقرار ۴۱ هسته و ۲۴ واحد مرکز رشد در استان، عنوان کرد: از مجموع شرکت‌های دانش‌بنیان استان، دو شرکت خلاق است و ۳۸ شرکت نیز دارای مجوز از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری است.

وی گفت: این شرکت‌ها در سالجاری ۱۳۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان محصولات خود را به فروش رسانده‌اند.

توسعه شرکت‌های دانش بنیان در بام ایران| ۹۷ ایده تجاری سازی شد

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان این استان تاکنون موفق به تولید ۲۷۵ دانش فنی شده‌اند.

وی تاکید کرد: ۹۷ ایده به همت شرکت های دانش بنیان چهارمحال و بختیاری تجاری سازی شده است که این مهم موجب ایجاد شغل و افزایش بهره وری شده است.

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: افزایش حمایت ها از شرکت های دانش بنیان از مهمترین برنامه های پارک های علم و فناوری است که نقش مهمی در ارتقای بخش علمی و فنی در این استان دارد.

وی تاکید کرد: ایده های بسیاری برای سرمایه گذاری و تبدیل به ثروت آفرینی در استان وجود دارد که این مهم نیازمند ورود جوانان خلاق به این عرصه است.

شرایط تحریم فرصت ارزشمند برای تولید محصولاتی است که ورود آنها به کشور امکان پذیر نیست و باید شرکت های دانش بنیان از فرصت بیشترین بهره را بگیرند

کارشناس ارشد کارآفرینی و استاد دانشگاه در این زمینه به خبرنگار بازار گفت: تولید علم و تبدیل ایده های خلاقانه به محصول در استان چهارمحال و بختیاری موجب افزایش تولید و ارتقای استان می شود.

توسعه شرکت‌های دانش بنیان در بام ایران| ۹۷ ایده تجاری سازی شد

سید جلال موسوی بیان کرد: بهره گیری از ظرفیت ها نقش مهمی در تولید یک محصول دارد که شرکت های دانش بنیان می توانند در این مسیر حرکت کنند.

وی گفت: شرایط تحریم فرصت ارزشمند برای تولید محصولاتی است که ورود آنها به کشور امکان پذیر نیست و باید شرکت های دانش بنیان از فرصت بیشترین بهره را بگیرند.

این کارآفرین ادامه داد: شرکت ها توانمندی لازم برای نیازهای کشور و ارائه خدمات در صورت انجام حمایت‌های لازم را دارا هستند.

وی گفت: افزایش حمایت از جوانان و در اختیار گذاشتن سرمایه و فضای کار به آنها نخستین گام در مسیر فعال شدن شرکت های دانش بنیان توانمند در این استان است.

برگزاری دوره های آموزشی کارآفرینی نقش مهمی در هدایت جوانان به سمت ایده پردازی های خلاقانه و موفقیت آنها در آینده دارد

وی در ادامه با بیان اینکه برگزاری دوره های آموزش کارآفرینی در استان باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد، بیان کرد: برگزاری دوره های آموزشی کارآفرینی نقش مهمی در هدایت جوانان به سمت ایده پردازی های خلاقانه و موفقیت آنها در آینده دارد.

وی تاکید کرد: فراهم آوردن امکانات و حضور کارآفرینان برتر کشور در استان و آشنایی جوانان با آنها یکی دیگر از اقداماتی است که می تواند زمینه موفقیت جوانان را در مسیر تبدیل ایده به محصول فراهم کند.

این محقق در ادامه تاکید کرد: فراهم آوردن تسهیلات ارزان قیمت برای جوانان خلاق و دارای ایده می تواند سرمایه مورد نیاز آنها را فراهم کند که این مهم با حمایت ویژه دولت امکان پذیر است.

وی گفت: باید از ظرفیت جوانان خلاق و کارآفرین برای توسعه شرکت های دانش بنیان بهره گیری کرد که توسعه استان در گرو تحقق این امر است.

بهره گیری مناسب از دانش علمی و ظرفیت های موجود در استان در کنار حمایت های مسئولان مهمترین گام را می تواند در مسیر توسعه چهارمحال و بختیاری ایفا کند و این استان را از جایگاه استان های محروم خارج کند. اعتماد به جوانان و فراهم آوردن امکانات زمینه ساز توسعه شرکت های دانش بنیان در استان است.

کد خبر: ۱۳۵٬۴۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha