۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱
درخواست‌های مردمی سفر رئیس جمهور به کرمان جمع‌بندی شده است
استاندار کرمان:

درخواست‌های مردمی سفر رئیس جمهور به کرمان جمع‌بندی شده است

کرمان- استاندار کرمان گفت: بخش عمده‌ای از تقاضاها و درخواست‌های مردمی در سفر رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور و وزیر کشور به استان جمع‌بندی شده و در حال پاسخ هستیم.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، علی زینی‌وند ظهر یکشنبه ۲۴ بهمن ماه در ارتباط ویدئوکنفرانس با مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری بیان کرد: استان کرمان، فراوانی بالایی در سطح تقاضاهای مردمی دارد و ۱۱ درصد از کل تقاضاهای ثبت شده در سامانه «سامد» مربوط به استان کرمان است.

وی یکی از دلایل این میزان تقاضای مردمی را حضور مستمر و هفتگی شش نفر از مدیران کل در سامانه پاسخگویی برخط مدیران (۱۱۱) عنوان کرد و گفت: استاندار، معاونان استاندار و مدیران ستادی نیز با حضور در این مرکز، پاسخگوی تلفنی شهروندان و رسیدگی به درخواست‌های آنها هستند.

استاندار کرمان همچنین به گستردگی استان و مجزا بودن ادارات کل شمال و جنوب استان اشاره داشت و ادامه داد: تقریبا تمام تقاضاهای ثبت شده در این مرکز پاسخ می‌گیرند.

زینی‌وند، مساعدت‌های مالی، تسهیلات بانکی، اشتغال، خدمات شهری و امور ایثارگران را بیشترین فراوانی تقاضاهای مردمی در استان بیان کرد.

استاندار کرمان گفت: در سفر رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور و وزیر کشور به استان حدود هزار تقاضای مردمی دریافت شد که بخش عمده‌ای از آنها جمع‌بندی شده و در حال پاسخ هستیم.

زینی وند اظهار داشت: دفاتر بازرسی، امور حقوقی و پاسخگوی به شکایات وظایف سنگینی به عهده دارند و در استان کرمان حجم زیادی پرونده حقوقی، دعاوی بین دستگاه‌ها و رفع اختلاف در دستور کار است.

وی افزود: این حجم از تقاضا با ساختار کنونی «سامد» قابل انجام نیست و به ساختار و تعریف جدیدی نیاز دارد تا نیروهای آموزش دیده پاسخگوی مردم باشند.

استاندار کرمان پیشنهاد تشکیل مراکز پاسخگویی مردمی وزارتخانه‌ها را مطرح کرد و گفت: با ایجاد شبکه‌ پاسخگویی در کشور می‌توان تقاضای مردم را ساماندهی و رویکرد دولت و رئیس جمهور در این حوزه اجرایی کرد.

کد خبر: ۱۳۵٬۳۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha