۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲
پرداخت تسهیلات بانکی در کرمان ۴۰ درصد افزایش یافته است
دبیر شورای هماهنگی بانک های کرمان در گفتگو با بازار:

پرداخت تسهیلات بانکی در کرمان ۴۰ درصد افزایش یافته است

کرمان- محمدی، دبیر شورای هماهنگی بانک های کرمان از افزایش ۴۰ درصدی پرداخت تسهیلات بانکی در استان کرمان نسبت به سال گذشته خبر داد.

الله داد محمدی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه منابع بانک ها معطوف به سپرده گذاری مردم است و بانک ها مکلف به حفاظت از منافع مردم هستند، اظهار کرد: در واقع بانک یک رابط بین سپرده گذار و سرمایه گذار است.

وی با اشاره به اینکه عدم بازپرداخت به موقع سرسید اقساط باعث متورم شدن بدهی وام گیرندگان می شود، افزود: این مساله دوره تامین مالی را طولانی می کند، بر اساس ضوابطی شورای پول و اعتبار این افراد مشمول پرداخت جرائم و سود می شوند که باعث متورم شدن حجم بدهی آنها می شود.

محمدی بیان کرد: افرادی که تا پایان سال ۹۷ تسهیلات دریافت کرده اند بر اساس قانون تسهیل بدهی بدهکاران بانک ها می تواند به بانک عامل درخواست دهند و پس از بررسی های مربوطه اگر در جایی ربح مرکب صورت گرفته باشد، نسبت به بخشودگی بخشی از جرائم و سودهای پس از سررسید (که ممکن است دوباره مشمول سود شده باشد) اقدام می شود.

وی گفت: اینکه بانک ها صرفا اصل تسهیلات را دریافت کرده و سود و جرائم دیرکرد را دریافت نکنند، امکان پذیر نیست چرا که بانک ها براساس ضوابط شورای پول و اعتبار عمل می کنند و هیچ بانکی نمی تواند از این ضوابط عدول کند.

پرداخت ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تسهیلات قرص الحسنه ازدواج در کرمان
وی ادامه داد: بیش از ۸۵ درصد از تامین مالی مربوط به واحدها و بنگاه های اقتصادی و تسهیلات دهی را بانک ها بر عهده دارند. از ابتدای امسال تا کنون حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان فقط تسهیلات قرص الحسنه ازدواج در استان کرمان پرداخت شده است.

محمدی نقص در مدارک متقاضیان را یکی از دلایل طولانی شدن پروسه دریافت تسهیلات دانست و بیان کرد: البته با توجه به حجم بالای ورودی پرونده های اعتباری به بانک ها نمی توان ادعا کرد که ۱۰۰ درصد هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: در حال حاضر مانده تسهیلات استان کرمان ۶۰۰ هزار میلیارد است و نسبت به سال گذشته حدود ۴۰ درصد رشد پرداخت تسهیلات داریم.

دبیر شورای هماهنگی بانک های استان کرمان بیان کرد: بیش از ۸۵ درصد از تامین مالی اشتغالزایی ۴۰ هزار نفری پیش بینی شده استان کرمان بر عهده بانک هاست.

کد خبر: ۱۳۵٬۳۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha