۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹
برای یک ماه آینده ۵۰ قلم دارو کمبود داریم
رییس سازمان غذا و دارو:

برای یک ماه آینده ۵۰ قلم دارو کمبود داریم

دارایی، رییس سازمان غذا و دارو گفت: کمبودهای دارویی برای یک ماه آینده ۵٠ قلم دارو و برای ٣ ماه آینده ١٩٠ قلم دارو است.

به گزارش بازار، بهرام دارایی رییس سازمان غذا و دارو افزود: از سه ماه قبل که مسئولیت سازمان غذا و دارو را به عهده گرفتم، پیش بینی‌ها برای کمبود داروهای اولویت دار در یک ماه پیش رو انجام گرفت که یک و نیم میلیارد دلار ارز بود، چون مجلس سال گذشته برای تامین کل دارو و تجهیزات پزشکی در سال ١۴٠٠، دو میلیارد دلار در نظر گرفته بود.

دارایی ادامه داد: این مبلغ در سال ٩٧ رقمی برابر٣/٩ میلیارد دلار بود و مشخص بود که این شرایط باعث کمبود خواهد شد چراکه در همان ۵ ماه اول سال، ٢ میلیارد دلار ارز مصرف شده بود.

رییس سازمان غذا و دارو گفت: ما برای نیمه دوم سال هیچ ارزی نداشتیم و تامین ارز برای نهاده و مواد اولیه دارویی کاری سخت و حساس است که ٢ تا ۴ ماه تامین و تولیدش زمان می برد.

رییس سازمان غذا و دارو اظهار کرد: بالاخره با دستور مستقیم رییس جمهورما در نیمه دوم سال توانستیم پوشش ارزی ٧٠٠ میلیون دلار را بگیریم که از ماه گذشته شروع شد و با اولویت بندی مناسب کمبودهای تامین داروهای خاص و مهم برطرف شده است.

دارایی ادامه داد:، اما ما آنقدر ارز در اختیار نداشتیم که برای کمبودهای سه ماه بعد برنامه ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه با تخصیص ارز مورد نیاز بتوانیم کمبودهای تا پایان سال را مرتفع کنیم افزود: این کمبودها وجود دارد و به تخصیص ارز نیاز دارد، در حال حاضر برای یک ماه۵٠ قلم دارو و برای سه ماه ١٩٠ قلم دارو کمبود داریم.

دارایی تاکید کرد: ما به دارویی که مشابه داخلی دارد یا دارویی که منجر به توقف چند تولید کننده شود؛ کمبود نمی‌گوییم برخی کمبودها هم بعلت بروز موج کرونا رخ میدهد که کمبود محسوب نمی‌شود بالاخره با تامین ارز امیدواریم تا پایان سال و ابتدای سال آینده این کمبودها رفع شود.

کد خبر: ۱۳۵٬۳۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha