۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰
پرواز تاکسی در صنعت هوایی| دربست مازندران!
بازار گزارش می‌دهد؛

پرواز تاکسی در صنعت هوایی| دربست مازندران!

ساری- راه اندازی اولین خط پرواز تاکسی هوایی در مازندران، صنعت هوانوردی عمومی و حمل ونقل هوایی استان را وارد مرحله جدیدی از توسعه قرار داده است.

بازار؛ گروه استان‌ها: اولین فروند از هواپیماهای سبک در خط پروازی هوایی مازندران به پرواز درآمد تا صنعت حمل و نقلی استان را از رکود و عقب ماندگی تاریخی نجات دهد.

فاصله طولانی شرق تا غرب مازندران، ترافیک طاقت فرسا و فرسودگی ناوگان زمینی و جاده‌ای، بهره گیری از شیوه‌های نوین و ترکیبی را در صنعت حمل و نقل استان الزامی ساخته است و به رغم همه وعده و وعیدهای دولت‌های قبلی، دولت سیزدهم، خط پروازی جدیدی را در استان تعریف کرده است.

هواپیمای سبک ۱۱ نفره که به تازگی وارد کشور شد و برای اولین در مسیر پروازی مازندران رونمایی شد و در مسیرهای ساری- نوشهر – رامسر خدمات دهی می‌کند.

سعدالله وطنخواه مدیرکل فرودگاه‌های مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در حال حاضر یک فروند هواپیمای سبک شش نفره در خط تاکسی هوایی در استان فعالیت می‌کند، اظهار داشت: به زودی هواپیمای سبک ۱۱ نفره به این ناوگان افزوده می‌شود.

وی افزود: همچنین یک فروند بالگرد نیز در این خط فعال است که از ظرفیت پنج نفره کادر پروازی برخوردار است و دارای ۱۵ صندلی وی آی پی ویژه مسافران است و این بالگرد دارای قابلیت‌های چندگانه ای نظیر کاربرد برای اطفای حریق با توجه به دارا بودن سبد آب و امداد و نجات است.

همچنین یک فروند بالگرد نیز در این خط فعال است که از ظرفیت پنج نفره کادر پروازی برخوردار است و دارای ۱۵ صندلی وی آی پی ویژه مسافران است و این بالگرد دارای قابلیت‌های چندگانه ای نظیر کاربرد برای اطفای حریق با توجه به دارا بودن سبد آب و امداد و نجات است

وطنخواه مسیر پروازی تاکسی هوایی را در حال حاضر حدفاصل فرودگاه ساری- نوشهر رامسر ذکر کرد و گفت: در آینده نزدیک این خط پروازی بین مازندران با گلستان و گیلان نیز فعال می‌شود.

تسهیل در رفت آمد، امداد و نجات اورژانسی راه اندازی خط تاکسی هوایی در مازندران دارای کاربردهای فراوانی است و توسعه این خطوط علاوه بر رونق گردشگری در استان می‌تواند تاحد زیادی از بار ترافیک جاده‌ای نیز بکاهد.

پرواز تاکسی در صنعت هوایی| دربست مازندران!

محمد محمدی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور در حاشیه راه اندازی تاکسی هوایی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به ویژگی‌های جغرافیایی مازندران اظهار داشت: برای راه اندازی تاکسی هوایی یک فروند هواپیمای سبک و سه فروند بالگرد در دستور کار قرار گرفت.

تاکسی هوایی توسعه می‌یابد
وی با بیان اینکه راه اندازی طرح تاکسی هوایی در گام اول در داخل استان مازندران اجرا شد، گفت: اگر این طرح جواب دهد و از آن استقبال صورت گیرد می‌تواند در استان‌های دیگر هم راه اندازی شود و برای ارائه خدمات بین استانی مورد استفاده قرار گیرد.

راه اندازی و توسعه ناوگان حمل و نقل هوایی و تاکسی هوایی در ارتقا و توسعه ظرفیت‌های صنعت حمل و نقل استان تأثیر بسزایی دارد و این صنعت را از تکیه صرف بر جاده‌ها رها می‌سازد. هر سال میلیون‌ها مسافر از طریق جاده‌ای به استان سفر می‌کنند و توسعه ناوگان هوایی برای انتقال بار ترافیک سفر از زمین به هوا ضرورتی است که احساس می‌شود.

نرخ بلیت ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است
سید محمود حسینی پور استاندار مازندران نیز در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اندازی سامانه‌ای برای تهیه بلیت تاکسی هوایی در استان گفت: مردم می‌توانند از طریق نرم افزار و سامانه طراحی شده، بلیت مورد نظر را تهیه کنند.

پرواز تاکسی در صنعت هوایی| دربست مازندران!

وی اظهار داشت: همچنین برنامه داریم تا در همه شهرها بالگرد مستقر شود و در مراکز شهر، مناطقی طراحی شود و مردم بتوانند از امکانات بالگرد برای سفر استفاده کنند.

استاندار مازندران هزینه بلیت تاکسی هوایی رقم آن را بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار ذکر کرد و گفت: این طرح گامی بلند برای توسعه هوانوردی عمومی در استان به شمار می‌رود.

وی گفت: از طریق تهاتر برخی خدمات با وزارت دفاع، امکانات بالگرد را برای استان تهیه کردیم و هیچ هزینه ریالی پرداخت نکردیم.

در حال حاضر سالانه بیش از شش هزار سورتی پرواز در فرودگاه‌های مازندران انجام می‌شود و راه اندازی تاکسی هوایی شمار پروازهای درون استانی و جابجایی مسافر را در استان رشد قابل ملاحظه‌ای خواهد داد. هم اکنون سفر زمینی از غرب به شرق مازندران از طریق جاده‌های بین سه تا چهار ساعت زمان می‌برد و ترافیک سنگین و بروز حوادث ترافیکی و تصادف، توسعه ناوگان حمل و نقل ترکیبی و هوایی را در استان بیش از پیش الزامی می‌سازد.

سفر با تاکسی هوایی از ساری تا رامسر ظرف بازه زمانی ۲۰ تا ۳۵ دقیقه‌ای انجام می‌شود و علاوه بر صرفه جویی و مدیریت زمان و سوخت، در کاهش حوادث ترافیکی نیز تأثیرگذار است.

کد خبر: ۱۳۵٬۳۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
      5 0
      کاش اتوبان ساحلی درست می کردند از شرقی ترین نقطه ساحل خزر تا آستارا تا همه کس بتوانند از منظره ساحلی استفاده کنند وهم زود به مقصد برسند.