۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴
حسابداری فست فود و کافی‌شاپ چه تفاوتی باهم دارند؟

حسابداری فست فود و کافی‌شاپ چه تفاوتی باهم دارند؟

راه‌اندازی فست فود و کافی شاپ، ازجمله فعالیت‌هایی است که موردتوجه نسل جوان قرار می‌گیرد.

به گزارش بازار، راه‌اندازی فست فود و کافی شاپ، ازجمله فعالیت‌هایی است که موردتوجه نسل جوان قرار می‌گیرد. ازنظر افراد تاسیس این دو فضا راحت بوده و مدیریت آن کار آسانی است. شاید یکی از مواردی که در ماه‌های ابتدایی شروع به کار باعث شکست شما در شغل موردنظر شود، نداشتن تسلط کافی بر میزان دخل‌وخرج مغازه است.

ازنظر برخی افراد، مدیریت و حسابداری فست فود و کافی شاپ باهم تفاوت چندانی ندارند و به هم شبیه‌اند. اگر از دید شما نیز این‌گونه است، پس با ما همراه باشید تا سوال حسابداری فست فود و کافی شاپ چه تفاوتی باهم دارند؟ را به شما پاسخ دهیم.

حسابداری کافی شاپ و نرم افزار آن

کافی شاپ از مکان‌هایی است که اغلب مشتری آن را نسل جوان تشکیل می‌دهند. با توجه به حجم بالای مشتری در این مکان، معمولا کار حسابداری آن دشوار است. یک حسابدار باید از میزان هزینه‌ها، سوددهی مجموعه، خرید مواد اولیه، صدور فاکتور، کنترل میزها و... در طول روز اطلاع کامل داشته باشد. انجام تمام این مراحل هم‌زمان کمی مشکل بوده؛ بنابراین معمولا به نصب نرم افزار کافی شاپ اقدام می‌کنند.

نصب این نرم افزار و کار کردن با آن بسیار ساده است؛ به‌گونه‌ای که، افرادی هم که اطلاعات کافی در مورد انجام کارهای حسابداری نداشته باشند، می‌توانند با این نرم افزار به‌راحتی کار کنند. از نرم افزار کافی شاپ برای درج دقیق اطلاعات مختلف کاری استفاده می‌شود. با کمک این نرم افزار می‌توانید کارهای مختلفی را انجام داده و مدیریت و تسلط بیشتری بر کافی شاپ خود داشته باشید. از ویژگی‌های این نرم افزار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با کمک این نرم افزار به‌راحتی در زمان تحویل سفارش از مشتری، فیش مربوط به آن را صادر می‌کنید.
  • به کمک این نرم افزار حسابداری از میزان سوددهی و ضرر کافی شاپ اطلاع پیدا می‌کنید.
  • میزهای کافه را بهتر مدیریت کرده و سفارش گیری و همچنین آماده کردن سفارشات، در کمترین زمان انجام خواهد شد.
  • با این نرم افزار می‌توانید، لیستی از تمام نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های کافی شاپ را با درج قیمت‌های آن تهیه کنید.
  • همچنین می‌توانید برای مشتریان دائم خود کد اشتراک ثبت و صادر کنید.
  • با درج اطلاعات مشتریان در نرم افزار برای آن‌ها پیام‌های کوتاه، مربوط به موضوعات مختلف کافی شاپ پیامک ارسال کنید.

آشنایی با حسابداری فست فود و نرم افزار آن

افراد به خوردن غذاهای فست ‌فودی بیشتر از قبل علاقه‌مند شده‌اند؛ بنابراین فست فودها به یکی از مکان‌های پر رفت‌وآمد تبدیل‌شده است. حجم بالای مشتری و سفارشات در این مجموعه سبب شده که مدیریت و حسابداری آن کمی دشوارتر از مشاغل دیگر باشد. برای این منظور، مدیران فست فود به نصب نرم افزارهای حسابداری با امکانات مختلف و پیشرفته‌ای می‌پردازند. نصب این نرم‌افزار به تسلط بیشتر بر کسب‌وکار کمک زیادی می‌کند. کار با این نرم افزارها به حدی راحت است که صاحبان فست فود را از استخدام حسابدار بی‌نیاز کرده است. از ویژگی‌های نصب این نرم افزار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • تسلط بیشتر بر مدیریت و حسابداری دقیق

نصب نرم افزار حسابداری فست فود با توجه به ویژگی‌های خاص آن تاثیر زیادی بر عملکرد مجموعه دارد. بهتر است بگوییم هر آنچه برای مدیریت بهتر و پیشرفت یک فست فود نیاز دارید، با نصب نرم افزار عملی خواهد شد. از ویژگی‌های خاص این نرم افزار می‌توان به تهیه فاکتورهای مخصوص، دریافت گزارش دقیق از فست فود و عملکرد کارکنان، برقراری ارتباط موثرتر با مشتریان و... اشاره کرد.

  • ارائه فاکتورهای اختصاصی

همان‌گونه که گفته شد، یکی از ویژگی‌های مهم نصب این نرم افزار صدور فاکتورهای مخصوص است. با کمک این نرم افزار می‌توان به سفارشات با سرعت بیشتری رسیدگی کرد و در کمترین زمان ممکن فاکتورهای مخصوص به آن را صادر کنید. با این نرم افزار می‌توان لیست تمام غذاهایی که در فست فود طبخ می‌شود را با درج قیمت آن ثبت کنید. با این شیوه شما می‌توانید در لحظه‌ای که مشتری شما سفارش‌های خود را ارائه می‌دهد، فاکتور سفارشات را صادر کنید. اگر مشتری شما بخواهد سفارش غذای خود را درب منزل تحویل بگیرد، می‌توانید هزینه ارسال را نیز در فاکتور صادرشده باید ثبت کنید.

  • بر میزان سوددهی مجموعه تسلط بیشتری دارید.

به کمک این نرم افزار می‌توانید میزان هزینه‌هایی که برای خرید مواد اولیه انجام داده‌اید، هزینه دریافتی شما از مشتریان، میزان سوددهی یا ضرر خود را در یک روز مشخص و... را دقیق ثبت کنید. این عوامل باعث می‌شود مدیریت دقیق‌تری بر فست فود داشته باشید و بهتر بتوانید برای پیشرفت مجموعه خود تلاش کنید.

  • ارتباط دائمی با مشتریان فست فود

تمامی کسب‌وکارها افرادی را به‌عنوان مشتری دائمی خود دارند، آن‌ها همیشه خرید خود را از یک برند و مجموعه ثابت انجام می‌دهند. فست فودها نیز مشتریان دائمی خود را دارند که معمولا غذاهای خود را از یک مجموعه ثابت سفارش می‌دهند. به کمک نرم افزار حسابداری فست فود می‌توانید با ثبت اطلاعات مشتریان از طریق پیامک آن‌ها را در جریان اتفاقات خاص مجموعه قرار دهید. با این کار آن فرد به یک مشتری دائمی تبدیل می‌شود.

تفاوت نرم افزار حسابداری کافی شاپ و فست فود

با توجه به گفته‌های ذکرشده می‌توان نتیجه گرفت که حسابداری فست فود به نسبت کافی شاپ، کمی پیچیده‌تر باشد. تفاوت خوراکی‌های سرو شده در فست فود بیشتر است. نیروهای کاری در فست فود تعداد بیشتری دارند؛ بنابراین کنترل و انجام کارهای مالی آن‌ها به‌وقت بیشتری نیاز دارد. مشتری و مراجعه‌کننده به فست فود بیشتر است. این عوامل و موارد دیگر باعث می‌شوند که حسابداری فست فود دشوارتر از کافی شاپ باشد.

شما با خرید یک نرم افزار فست فود معمولا گزینه‌های مختلفی را خواهید دید که از آن می‌توان به گزینه فروش، خرید، کاردکس، انبار، رسید و حواله انبار، چند انباره، اشتراک، پیک، مهماندار، فرمول ساخت، حسابداری، کالر آیدی، باشگاه مشتریان و CRM اشاره کرد؛ اما معمولا در یک نرم افزار کافی شاپ شما مواردی مانند فروش، کاردکس انبار، رسید و حواله انبار، چند انباره، اشتراک، مهماندار، مدیریت سالن، باشگاه مشتریان و CRM را مشاهده خواهید کرد.

کلام آخر

انجام حسابداری در فست فود و کافی شاپ، با توجه به حجم بالای کاری آن دشوار به نظر می‌رسد. برای جلوگیری از خطاهای عمدی و غیرعمدی در این زمینه بهتر است، از نرم افزارهای مختص به هر کسب‌وکاری استفاده کنید. مجموعه سروفراز یکی از شرکت‌هایی است که توانسته در طراحی نرم افزار حسابداری کافی شاپ و فست فود کمک بسیار زیادی به مدیران این دو کسب‌وکار کند. قابلیت‌ها و امکانات در سروفراز بسیار متنوع است و به کمک خدمات آن شرکت به‌راحتی می‌توانید در کسب‌وکار خود پیشرفت کنید.

کد خبر: ۱۳۵٬۲۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha