۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳
نقش کلیدی پهبادها در بهبود عملکرد کشاورزی و پیش بینی آب وهوا| ارزش ۳۰میلیارد دلاری بازار در ۲۰۲۲
بررسی بازار جهانی پهبادهای کشاورزی تا ۲۰۳۲

نقش کلیدی پهبادها در بهبود عملکرد کشاورزی و پیش بینی آب وهوا| ارزش ۳۰میلیارد دلاری بازار در ۲۰۲۲

در حالیکه پیش بینی شده ارزش بازار جهانی هواپیماهای بدون سرنشین تا پایان ۲۰۲۲ از ۳۰میلیارد دلار عبور کند، کارشناسان معتقدند: پهبادهای کشاورزی نقش کلیدی در بهبود عملکرد کشاورزی و پیش بینی آب وهوا دارند.

بازار؛ گروه کشاورزی: صنعت کشاورزی جهان سال ها است با تغییر و تحولات زیادی همراه شده است و غالبا کشورهای توسعه یافته سعی دارند با ورود هرچه بیشتر تکنولوژی های نوین به این صنعت، ضمن افزایش میزان بهره وری شرایطی فراهم سازند که کمترین ریسک ها متوجه محصولات کشاورزان باشد. از جمله ابزارهای و تجهیزات نوینی که به کمک صنعت کشاورزی جهان آمده است، انواع هواپیماهای بدون سرنشین یا همان پهبادها است که غالبا برای انجام اموری همچون سمپاشی مزارع و باغات و بازبینی باغات استفاده می شود. توجه صنعت کشاورزی جهان به استفاده از پهبادهای کشاورزی یکی از عواملی است که موجب رونق این ابزار شده است و رشد بازار آن دور از انتظار نیست. به طوری که بر اساس تحلیل های منتشر شده، کارشناسان جهانی می گویند: پیش‌ بینی می‌ شود ارزش بازار جهانی هواپیماهای بدون سرنشین تا پایان سال ۲۰۲۲ به ۳۰ میلیارد دلار برسد.

پیش بینی می شود ارزش بازار جهانی هواپیماهای بدون سرنشین تا سال ۲۰۲۳ به ۲۷۹ میلیارد دلار برسد

رشد ۲۵ درصدی ارزش بازار جهانی هواپیماهای بدون سرنشین تا ۱۰ سال آینده
از سوی دیگر کارشناسان پیش بینی کرده اند که ارزش بازار هواپیماهای بدون سرنشین در یک بازه ده ساله یعنی از ۲۰۲۲ تا ۲۰۳۲ سالانه بیش از ۲۵ درصد رشد داشته باشد که بسیار قابل توجه و چشمگیر است. به این ترتیب بر اساس پیش بینی صورت گرفته می توان یک بازار به ارزش بیش از ۲۷۹ میلیارد دلار برای هواپیماهای بدون سرنشین تا سال ۲۰۳۰ متصور شد.

بر اساس گزارشات منتشر شده جهانی، تقاضا برای پهپادها از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ به طور میانگین ۲۳ درصد رشد داشته است که به گفته کارشناسان گسترش گسترده صنایع، افزایش اقدامات نظارتی و امنیتی به خصوص در مناطق مرزی، بر افزایش تقاضا برای انواع پهبادها اثرگذار بوده است.

از سوی دیگر کارشناسان می گویند: در طول همه‌ گیری COVID-۱۹، بازار پهبادها با نوسانات متعددی روبرو شده است به طوری که از یکطرف با اعمال قرنطینه ها، در صنایعی خاص کاهش تقاضا مشاهده شده و از طرف دیگر هواپیماهای بدون سرنشین برای اهداف نظارت عمومی، به ویژه برای اطمینان از حفظ پروتکل های فاصله گذاری اجتماعی، ضروری شدند و افزایش تقاضا را در پی داشت.

چندین شرکت جهانی عمدتاً پهبادهای کوچکی را برای اهداف کشاورزی، عکاسی هوایی و جمع آوری داده به خصوص از مزارع و باغات ارائه می کنند

اصلی ترین عوامل موثر بر توسعه بازار جهانی هواپیماهای بدون سرنشین کدام است؟
کارشناسان معتقدند: استقبال روزافزون از استقرار پهپادها در عملیات های نظامی، تامین کنندگان را بر آن داشته تا پهپادهایی تولید کنند که ممکن است در کاربردهای تجاری مختلف مورد استفاده قرار گیرند. پهپادها همچنین برای اهداف مختلفی مانند دسترسی به اینترنت در مناطق روستایی، عکسبرداری هوایی و فیلمبرداری، بررسی و مستند سازی از حیوانات و مأموریت های خدمات عمومی مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین چندین شرکت عمدتاً پهپادهای کوچکی را برای اهداف کشاورزی، عکاسی هوایی و جمع آوری داده به خصوص از مزارع و باغات ارائه می کنند. در نتیجه تلاش‌ های سازمان‌ های تدارکات و خرده‌ فروشی مانند آمازون و UPS برای پیاده‌ سازی این فناوری، تحویل‌ های خانگی با کمک هواپیماهای بدون سرنشین به واقعیت تبدیل شده‌ است. از آنجایی که پهپادهای تجاری می توانند با سرعت ۱۰۰ مایل در ساعت حرکت کنند و محصولاتی با وزن کمتر از ۵ پوند حمل کنند، پیش بینی می شود مکانیسم تحویل زمان تحویل و هزینه های مربوطه را کاهش دهد. همچنین انتظار می‌ رود افزایش سرمایه‌ گذاری در فناوری هواپیماهای بدون سرنشین و به خصوص برای صنعت کشاورزی جهان، باعث رشد بلند مدت صنعت شود.

کشاورزان غالبا از هواپیماهای بدون سرنشین برای افزایش بهره وری کشاورزی و به حداقل رساندن هزینه های کشاورزی استفاده می کنند

استفاده از پهبادهای کشاورزی افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها را رقم می زند
کارشناسان و متخصصان جهانی اظهار می دارند: کشاورزان از هواپیماهای بدون سرنشین برای افزایش بهره وری کشاورزی و به حداقل رساندن هزینه های کشاورزی استفاده می کنند. به این معنا که کشاورزان می توانند عملیات های تکراری را حذف کرده و با کمک پهپادها، آنها را از نظر عملیاتی عملی تر و کارآمدتر کنند.

از سوی دیگر پهپادهای کشاورزی که از رباتیک استفاده می‌ کنند می‌ توانند عملیات یکنواخت، تکراری و زمان‌ بر برداشت را کارآمدتر کنند و همچنین روش‌ هایی را برای جمع‌ آوری محصول یا گرده‌ افشانی محصولات با استفاده از پهپادهای هوایی ارائه دهند.

به طوری که کارشناسان می گویند: قابلیت های تصویربرداری پیچیده پهپادها می تواند به نظارت بر زمان واقعی تغییرات آب و هوا کمک کند. در نتیجه، الگوهای آب و هوا ممکن است در حین تکامل ردیابی شوند. به عنوان مثال، قایق های بادبانی خودگردان که به عنوان هواپیماهای بدون سرنشین عمل می کنند ممکن است داده های اقیانوسی و جوی را از سطح اقیانوس جمع آوری کرده و از آن برای پیش بینی روندها و الگوهای آب و هوا استفاده کنند.

چین ۷۰ درصد از صنعت پهبادهای غیرنظامی جهان را به خود اختصاص داده است
بر اساس این گزارش، با تأکید جهانی بر تغییرات آب و هوایی، ذینفعان از انواع نرم افزارها و فناوری های نوظهور (موتورهای بدون سرنشین، باتری های هواپیماهای بدون سرنشین و غیره) استفاده می کنند تا در هواپیماهای بدون سرنشین به کار گرفته شوند که باعث تغییر اساسی در تجارت هواپیماهای بدون سرنشین می شود.

داده های آماری منتشر شده همچنین بیانگر این است که ایالات متحده بزرگترین سهم بازار هواپیماهای بدون سرنشین را از نظر حجم در سال ۲۰۲۰ با حدود ۳۷ درصد در اختیار داشته و انتظار می رود در ده سال آینده پیشرفت در فناوری هواپیماهای بدون سرنشین و تقاضای فزاینده کسب و کارهای مختلف رشد قابل توجهی داشته باشد.

این آمارهای همچنین بیانگر این است که طی شش سال گذشته، چین به عنوان مرکز تولید پهباد در سراسر جهان ظاهر شده است و بیش از ۷۰ درصد از صنعت هواپیماهای بدون سرنشین غیرنظامی در سراسر جهان را به خود اختصاص داده است.

کد خبر: ۱۳۵٬۱۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha