۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷
نظارت دیوان محاسبات بر عملکرد مالی دانشگاه علوم پزشکی
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مطرح کرد

نظارت دیوان محاسبات بر عملکرد مالی دانشگاه علوم پزشکی

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت:مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق گام بلندی در افزایش شفافیت و نظارت هزینه‌کرد بودجه به ویژه در دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی خضریان با اشاره به موضوع معافیت دانشگاه‌های علوم پزشکی از حسابرسی مالی گفت: مستثنا شدن بخش قابل توجهی از منابع عمومی دولت از قانون محاسبات عمومی موجب ایجاد بستر فساد و انحراف منابع شده است.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس در ادامه با بیان اینکه عدم شفافیت آن هم در جایی که بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار وجود دارد، می‌تواند باعث ایجاد فساد شود، گفت: بر اساس اصل ۵۵ قانون اساسی، دیوان محاسبات مکلف است تمامی دستگاه‌هایی که از بودجه عمومی دولت استفاده می‌کنند را مورد حسابرسی قرار داده و گزارش آن را به صورت سالانه جهت اطلاع افکار عمومی منتشر کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در ادامه اظهار داشت: متاسفانه با تصویب ماده ۱ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور در چند سال قبل، دانشگاه‌های علوم پزشکی که بودجه‌ای بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در اختیار دارند، از شمول این قانون خارج شده‌اند.

خضریان با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق درباره لغو معافیت دانشگاه‌های علوم پزشکی از حسابرسی گفت: نیت قانونگذار از تصویب ماده ۱ احکام دائمی، مستثنا کردن بخش آموزشی و پژوهشی دانشگاه‌ها بوده اما امروز بیش از ۸۵ درصد بودجه دانشگاه‌های علوم پزشکی به بخش بهداشتی و درمانی اختصاص دارد و اکنون با مصوبه جدید کمیسیون تلفیق هزینه‌کرد تمامی اعتبارات دستگاه‌های اجرایی مندرج در ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه کشور از جمله دانشگاه‌های علوم پزشکی، مشمول رسیدگی دیوان محاسبات کشور خواهد شد و همه قوانین خاص و عام مغایر با این قانون ملغی الاثر می‌گردد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس در پایان خاطرنشان کرد: مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق گام بلندی در افزایش شفافیت و نظارت هزینه‌کرد بودجه به ویژه در دانشگاه‌های علوم پزشکی است که کمک شایان توجهی به کاهش اتلاف منابع در نظام سلامت و افزایش کارایی و اثربخشی در این بخش نموده و زمینه از بین رفتن حقوق‌های نجومی و فسادهای مالی در بخش سلامت را فراهم می کند.

کد خبر: ۱۳۵٬۱۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha