۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
حمایت از اصناف در ایام کرونا تنها یک شعار بود| بازدید روزانه از ۹۰ واحد صنفی
رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی:

حمایت از اصناف در ایام کرونا تنها یک شعار بود| بازدید روزانه از ۹۰ واحد صنفی

بیرجند- رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی بابیان اینکه حمایت از اصناف در ایام کرونا تنها یک شعار بود، گفت: گروه های بازرسی اتاق اصناف استان به صورت میانگین در روز بین ۹۰ تا ۱۰۰ واحد را بازدید می کنند.

رضا علیزاده در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارکرد: در ایام شیوع کرونا یکی از مسائلی که در جامعه و در بین تولیدکنندگان و اصناف رونق گرفت، ایجاد کارگاه های تولید ماسک بود تا گرهی از نیاز جامعه باز شود.

رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر چهار واحد تولید ماسک در خراسان‌جنوبی از اصناف مجوز گرفته‌اند، بیان‌کرد: البته علاوه بر این آمار، تعدادی نیز از سازمان صنعت، معدن و تجارت مجوز گرفته‌اند.

علیزاده با بیان اینکه طبق قانون هر گونه خدمات فروشگاهی باید با مجوز گرفتن از اصناف باید صورت گیرد، ادامه داد: البته نهایت تلاش ما بر این است که از صاحبان کسب و کارها و تولیدی‌ها حمایت کرده و مسائل را با همکاری حل کنیم.

وی در زمینه نظارت بر بازار گفت: در حال حاضر اتاق اصناف خراسان‌جنوبی چهار گروه بازرسی دارد و به صورت میانگین در روز بین ۹۰ تا ۱۰۰ واحد صنفی را بازرسی و به تخلفات احتمالی رسیدگی می‌کند.

رئیس اتاق اصناف خراسان‌جنوبی اظهارکرد: طبق روال هر سال در آستانه سال نو نیز طرح ویژه‌ای برای نظارت بر بازار در خراسان جنوبی خواهیم داشت که برای نوروز سال ۱۴۰۱ از ۲۵ اسفند ماه آغاز می‌شود.

علیزاده در زمینه حمایت از اصناف در ایام کرونایی از سوی مسئولان گفت: سخنانی که در زمینه حمایت از اصناف در ایام کرونا زده می‌شد تنها یک شعار و بر روی کاغذ بود و در عمل ما هیچگونه حمایت خاص در حوزه تسهیلات کم بهره و با قبوض آب و برق و گاز ندیدیم.

وی یادآور شد: درخواست حمایت از اصناف در روزهای کرونایی را بارها و بارها مطرح کردیم ولی چون به نتیجه نرسیده از تکرار خواسته خود به نوعی خسته شده‌ایم.

رئیس اتاق اصناف خراسان‌جنوبی اظهارکرد: این در حالی است که در ایام شیوع کرونا بسیاری از اصناف آسیب جدی دیدند و برخی از کسب و کارها از رونق افتاد و نیاز به حمایت جدی از آنان برای ثبات اشتغال در خراسان‌جنوبی وجود دارد.

کد خبر: ۱۳۵٬۰۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha