۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۶
کاهش سهم بخش خصوصی در اقتصاد |معیار اصلح در بخش خصوصی چیست؟
رئیس اتاق بازرگانی بیرجند:

کاهش سهم بخش خصوصی در اقتصاد |معیار اصلح در بخش خصوصی چیست؟

بیرجند-رئیس اتاق بازرگانی بیرجند با اشاره به اینکه سهم بخش خصوصی در اقتصاد کشور بین ۱۰ تا ۱۲ درصد کاهش پیدا کرده است، گفت: مسائل حزبی و سیاسی بلای جان مملکت شده و فضای کسب و کار را دچار التهاب می کند.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا خامه زر سه شنبه شب در جلسه تجلیل از خبرنگاران حوزه بخش خصوصی، اظهار کرد: خبرنگاران به عنوان چشمان بیدار جامعه و ارکان دموکراسی به شمار می روند.

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی جو محافظه کارانه زیادی حاکم است، افزود: متاسفانه گاهی جامعه خبرنگاری نیز درگیر محافظه کاری می شوند.

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند با اشاره به اینکه هیچکس در جایگاه تشخیص سرمایه گذار اصلح نیست، گفت: اصلح بودن از نظر بخش خصوصی به سرمایه بر می گردد چراکه بخش خصوصی صرفا منفعت استان را دنبال می کند.

وی ادامه داد: وقتی به دنبال منفعت استان باشیم مشکلات حوزه اشتغال و کسب و کارها نیز برطرف می‌شود.

خامه زر با بیان اینکه سیاست زدگی برای خبرنگاری سم مهلک است، افزود: مسائل حزبی و سیاسی بلای جان مملکت شده و فضای کسب و کار را دچار التهاب می کند.

وی با اشاره به اینکه مطالبه گری باید در سایه تعامل انجام شود، عنوان کرد: متاسفانه برخی از التهابات ساخته و پرداخته رسانه ها است و مدیریت درستی وجود ندارد.

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند با بیان اینکه خبرنگاران نباید از انعکاس واقعیت ها بترسند، اظهار داشت: بهترین تحلیل مسائل و مشکلات استانی باید از دل خبرنگاران بیرون آید.

وی با اشاره به اینکه سهم بخش خصوصی در اقتصاد کشور بین ۱۰ تا ۱۲ درصد کاهش پیدا کرده است، افزود: بخش خصوصی اگر درگیر حواشی و گذشته شود باخته است.

خامه زر با بیان اینکه سرمایه بسیار فرّار و نگهداشت آن سخت است، گفت: امیدواریم با تعامل بتوانیم سهم بخش خصوصی و سهم استان را از اقتصاد کشور افزایش دهیم.

حسینی، رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه رسالت و مسئولیت اجتماعی خبرنگاران انتقاد کردن و مطالبه گری است، اظهار کرد: اگر عملکرد بخش خصوصی زیر ذره بین خبرنگاران باشد قطعا نقاط ضعف بهتر دیده خواهد شد.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی نتوانسته آنگونه که باید وظیفه خود را در حوزه رشد و توسعه استان انجام دهد، افزود: ۸۰ درصد اقتصاد مملکت در دست دولت است و وقتی قرار است خدمات برون سپاری انجام دهد بنگاه اقتصادی ایجاد می کند و در این راستا گلوی بخش خصوصی به شدت فشرده می شود.

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی با اشاره به اینکه موضوع تشکیل شورای اطلاع رسانی از سوی بخش خصوصی باید پیگیری شود، عنوان کرد: بخش خصوصی باید رسانه ها را تغذیه کند اما خبرنگاران هم باید همراه بخش خصوصی باشند.

کمبود پرواز ها سنگ پیش پای سرمایه گذاری در استان

حسین زارعی، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی نیز اظهار کرد: تیترهای خبرنگاران در جذب سرمایه گذاری در استان بسیار موثر است لذا دقت زیادی در این راستا باید انجام شود.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات اکثر سرمایه گذاران در استان به مشکلات هواپیمایی بر می گردد، افزود: در تامین زیرساخت ها حوزه هواپیمایی بسیار مهم است و باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی بیان کرد: یک کارگروه رسانه ای و خبرنگاری باید در اتاق بازرگانی تشکیل شود.

علی جعفرپور مقدم، رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی در این جلسه با بیان اینکه خوشبختانه امروز بخش خصوصی استان خراسان جنوبی به همگرایی و هم افزایی رسیده است، اظهار کرد: امروز هیچکس نمی تواند بابت خلا و ارتباط بخش خصوصی سو استفاده کند.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری افراد نااهل یکی از مشکلات در حوزه سرمایه گذاری است، افزود: در این راستا متاسفانه امروز بخش عمده ای از معادن استان در بخش ایمیدرو بلوکه شده است.

رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی با اشاره به اینکه متاسفانه امروز هیچ ظرفیت اقتصادی در حوزه معدن وجود ندارد، گفت: متاسفانه در حوزه سرمایه گذاری خوب عمل نکرده ایم.

وی با بیان اینکه دولت نگاه خوبی در حوزه سرمایه گذاری دارد اما متاسفانه این پیام به گوش ساختار دولتی استان خراسان جنوبی نرسیده است، عنوان کرد: تدوین اطلس سرمایه گذاری در بخش خصوصی بسیار مهم است.

شورای اطلاع رسانی بخش خصوصی ایجاد شود

جعفرپور با اشاره به اینکه امروز اولویت های استان به درستی مشخص نیست، افزود: فرهنگ سرمایه گذاری به حوزه کاری رسانه بر می گردد لذا شورای اطلاع رسانی در بخش خصوصی مسئله مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه عمده اشتغال در بحث اصناف است و کارکرد مهمی دارند اما متاسفانه تعداد اصناف نسبت به میزان جمعیت در استان بسیار زیاد است، گفت: هر کسی که خواسته است اشتغالی ایجاد کند بدون مشاوره وارد بازار کار می‌شود.

وی ادامه داد: در کشور آمریکا به ازای هر هزار نفر یک واحد صنفی وجود دارد که این رقم در کشور ایران به ازای هر ۳۰ یک‌صنف و در بیرجند به ازای هر ۱۵ نفر یک‌ صنف می رسد.

رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید در حوزه اسناد بالا دستی مطالبه گری داشته باشیم، افزود: نوع برخورد با سرمایه گذار در استان بسیار مهم است که متاسفانه مسئولین استانی در این حوزه آنگونه که باید عمل نکرده اند.

کد خبر: ۲۳۷٬۴۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha