۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۲
کاتالیست ایرانی پلی‌اتیلن پژوهش و فناوری پتروشیمی آماده عرضه است

کاتالیست ایرانی پلی‌اتیلن پژوهش و فناوری پتروشیمی آماده عرضه است

‌شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی موفق به بومی‌سازی دو کاتالیست پلی‌اتیلن شد که اکنون آماده عرضه است.

به گزارش بازار به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست، نشست تخصصی «کاتالیست‌های پلی‌اتیلن و نقش شرکت پژوهش و فناوری در بومی‌سازی این کاتالیست‌ها» برگزار شد.

فاطمه شهسواری، پژوهنده پلیمر در ارائه خود به معرفی فناوری دو کاتالیست PZ و RZ شرکت میتسویی که مجتمع‌های پتروشیمی از آن استفاده می‌کردند اما به دلیل تحریم‌ها تهیه آنها با مشکلات فراوانی روبرو شده بود و هم‌اکنون از سوی شرکت پژوهش و فناوری بومی شده، پرداخت.

وی با بیان اینکه هم اکنون کاتالیست PZ با نام SAZ بومی و صنعتی شده و کاتالیست RZ در مرحله تست آزمایشگاهی است، ادامه داد: پتروشیمی‌های بندرامام، مهر، ایلام و میاندوآب از فناوری میستویی استفاده می‌کنند.

شهسواری درباره کاتالیست RZ نیز اظهار کرد: شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی اقدام به بومی‌سازی این کاتالیست کرده هم اکنون هم تست‌های آزمایشگاهی را با موفقیت گذرانده و آماده ارائه به مجتمع‌های صنعتی است.

وی علت بومی کردن این کاتالیست‌ها را اعمال تحریم‌ها و خودداری شرکت‌های دارنده فناوری به مجتمع‌های پتروشیمی اعلام کرد و افزود: به همین دلیل شرکت پژوهش و فناوری از پنج‌سال پیش اقدام به بومی‌سازی این دو کاتالیست که فناوری میتسویی را داشتند، کرد و اکنون آماده ارائه به بخش صنعت است.

به گفته شهسواری، پلی‌اتیلن یکی از پرمصرف‌ترین ماده‌های پلیمری است که روند رشد مصرف آن ادامه دارد.

پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست با مشارکت ۴۳۰ شرکت داخلی و خارجی در چهار گروه مواد اولیه، ماشین‌آلات، کالای ساخته و نیمه‌ساخته و خدمات فنی و مهندسی از ۱۸ تا ۲۱ بهمن‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دایر است.

کد خبر: ۱۳۴٬۶۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha