۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۱
بریتیش کلمبیا مجوز معدن مس و طلای موریسون را دوباره رد کرد
سود ۹.۹ میلیارد دلاری کانادا از معادن

بریتیش کلمبیا مجوز معدن مس و طلای موریسون را دوباره رد کرد

استان بریتیش کلمبیا در کانادا بار دیگر مجوز زیست محیطی برای معدن مس-طلا موریسون را به دلیل خطر بالقوه برای کیفیت آب و ماهی قزل آلا وحشی، رد کرد، تمایل سرمایه گذاران به مس بیشتر شده است.

بازار؛ گروه صنعت: استان بریتیش کلمبیا در کانادا بار دیگر مجوز زیست محیطی برای معدن مس-طلا موریسون را به دلیل خطر بالقوه برای کیفیت آب و ماهی قزل آلا وحشی، رد کرد. مقامات این استان در خصوص رد این مجوز، گفتند: اثرات منفی زیست محیطی بالقوه و مسئولیت بلند مدت برای این استان غیرقابل قبول است.

معدن روباز در نزدیکی دریاچه بابین و در قسمت بالا دست استان های گیتانیو و گیتکسان قرار دارد، انتظار می رفت که این شرکت در طول عمر ۲۱ ساله خود روزانه ۳۰ هزار تن سنگ معدن تولید کند، اما از سال ۲۰۰۳ به مدت ۱۹ سال در مرحله ارزیابی زیست محیطی گیر کرده است.

شرکت پشتیبان این پروژه، اقیانوس آرام بوکر میترالز، اولین بار در سال ۲۰۱۰ برای گواهی ارزیابی زیست محیطی پس از چند سال زمان و ۱۰ میلیون دلار هزینه برای دریافت پروسه مجوز فعالیت، اقدام کرد. پس از تلاش این شرکت در سال ۲۰۱۲ اعلام شد که براساس مشورت دفتر ارزیابی محیط زیست استان و دفاتر محلی، مجوز رد شد.

تصمیم این استان به دنبال حکم دادگاه عالی بریتیش کلمبیا در سال ۲۰۱۳ است که پروژه را ملزم به بررسی مجدد کرده است، هرچندکه دستور دولت در سال ۲۰۱۵ برای اجرایی ارزیابی الزامی شد، اما نتیجه آن تا کنون مثبت نبوده است.

گفتنی است که بریتیش کلمبیا، بزرگترین استان تولیدکننده مس کانادا محسوب می شود. این استان همواره مورد توجه کاوشگران از سراسر دنیا بوده است، در سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ بیشترین مجوز کاوش برای این استان در جهان ثبت شده است. این اقدام سبب شد که در سال ۲۰۱۹ کاوش ها کاهش یافته و هزینه اکتشاف معدنی و زغال سنگ در این استان کمتر از یک درصد نسبت به سال های گذشته شود. سالانه حدود ۲۵۹ میلیون دلار در این استان هزینه اکتشافات می شود.

باتوجه به اینکه طلا بیشترین هزینه را برای اکتشاف به خود اختصاص داده است، طی دو سال گذشته بیشترین سرمایه گذاری روی معادن مس تغییر کرده است. براساس آخرین آمار منتشر شده در هفته گذشته، این استان سال پیش ۵۲۰ میلیون دلار هزینه اکتشاف را به خود دیده است، این درحالی است که سال ۲۰۱۲ حدود ۵۳۵ میلیون دلار در این منطقه برای اکتشاف معادن سرمایه گذاری شده بود.

بروس رالستون وزیر انرژی، معادن و نوآوری کم کربن کانادا به تازگی گفته است: تولیدات معادن بریتیش کلمبیا در سال ۲۰۲۱ حدود ۹.۹ میلیارد دلار بوده است که این مقدار بالاترین درآمد زایی در کل دوران معادن این منطقه است.

کد خبر: ۱۳۴٬۵۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha