۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۷
معاون وزیر نفت با سفیر برزیل در تهران دیدار کرد

معاون وزیر نفت با سفیر برزیل در تهران دیدار کرد

معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت و سفیر برزیل در ایران راه‌های گسترش روابط دو کشور در بخش‌های مختلف انرژی را بررسی کردند.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نفت، احمد اسدزاده دیروز (سه‌شنبه، ۱۹ بهمن‌ماه) با آگوئیا نتو گفت‌وگو و در این دیدار گسترش همکاری دو کشور در بخش‌های مختلف انرژی مورد تأکید قرار گرفت.

معاون وزیر نفت در گفت‌وگوی اخیر با شانا بیان کرد: متأسفانه درباره بازار آمریکای جنوبی فرصت‌سوزی‌های بدی در دولت گذشته و همکاری با این کشورها انجام شد که ان‌شاءالله در این دولت جبران می‌شود و توافق‌های خوبی با بعضی از کشورهای این منطقه انجام شده است که آثار آن به‌زودی آشکار خواهد شد.

برزیل بزرگ‌ترین و پرجمعیّت‌ترین کشور آمریکای جنوبی است و صنعت نفت این کشور در سال‌های اخیر رشدی انفجاری داشته و در مسیر تبدیل شدن به یکی از بزرگترین تولید کننده بزرگ نفت خام جهان قرار دارد.

بنتو آلبوکرکه، وزیر معادن و انرژی برزیل چندی پیش اعلام کرد: در سال ۲۰۳۰ و هنگامی که ظرفیت تولید برزیل به ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز نفت برسد، این کشور به پنجمین صادرکننده بزرگ نفت جهان بدل می‌شود.

تولید کنونی نفت و مایعات نفتی برزیل ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز است و تولید میدان‌های نفتی فراساحلی برزیل در سال‌های اخیر افزایش یافته و عامل اصلی افزایش تولید این کشور بوده است.

کد خبر: ۱۳۴٬۵۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha