۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵
برخی نانوایان کرج خودسرانه اقدام به افزایش مجدد قیمت کردند
۴ ماه بعد از افزایش رسمی نرخ نان؛

برخی نانوایان کرج خودسرانه اقدام به افزایش مجدد قیمت کردند

کرج- بعد از گذشت چهار ماه از افزایش نرخ نان به طور رسمی در البرز، برخی از نانوایان خودسرانه اقدام به افزایش مجدد قیمت نان کرده و علاوه بر آن بالاجبار نان کنجدی را با قیمت بالاتر به مردم می فروشند.

بازار؛ گروه استان ها: روز چهارم مهرماه سالجاری بعد از کشمکش های بسیار و اعتراض نانوایی های استان البرز، قیمت نان به طور رسمی افزایش یافت و این افزایش نرخ از طریق مبادی رسمی مانند استانداری و اتحادیه نانوایان به نانوایی ها ابلاغ و مردم نیز از آن مطلع شدند.

با وجود اینکه فقط چهار ماه از افزایش قیمت نان در البرز می گذرد، اما ظاهرا برخی نانوایان این افزایش قیمت را قبول نداشته و مجددا و خودسرانه اقدام به افزایش نرخ نان کرده اند.

طبق گزارش های مردمی و شواهد و بررسی خبرنگار بازار، برخی نانوایی ها تخلفاتی اعم از افزایش قیمت خودسرانه نان و فروش اجباری نان کنجدی با قیمت بالاتر به مردم را انجام می دهند و این تخلف از مناطق کم برخوردار گرفته تا مناطق مرفه نشین کرج در حال اجراست.

در ازای یک نان کنجدی یک نان ساده به مردم می فروشند
یکی از ساکنان منطقه حسین آباد مهرشهر در گفتگو با بازار گفت: حدود دو ماه است نانوایی بربری محل ما نان بربری را که ۱۸۰۰ تومان قیمت اعلام شده آن است با قیمت دو هزار تومان می فروشد و مهمتر از آن اینکه به مردم به زور بین نان ساده دو هزار تومانی نان کنجدی سه هزار تومانی هم می فروشد و مردم در ازای یک نان کنجدی، می توانند یک نان ساده هم خریداری کنند.

وی اضافه کرد: در این منطقه برخی از مردم برای خرید نان ساده هم مشکل دارند و توانایی خرید ندارند، حال به زور باید پول نان کنجدی را هم پرداخت کنند و ظاهرا هیچ نظارتی هم روی نانوایی ها نیست و هر کاری دلشان می خواهد می کنند.

نان ۱۸۰۰ تومانی را دو هزار تومان می فروشند
یکی دیگر از شهروندان در گوهردشت کرج هم در گفتگو با بازار گفت: با وجود اینکه حدود چهار ماه قبل نان به طور رسمی گران شد، اما حدود یک ماه است نانوایی بربری محله ما که یارانه پز است، نان را ۲۰۰ تومان گران تر می فروشد.

وی اضافه کرد: قبلا اگر کسی نان کنجدی می خواست سفارش می داد تا نانوا برایش بپزد، اما الان برعکس شده و نانوایی ها عمدتا نان کنجدی می پزند و اگر کسی نان ساده بخواهد، باید سفارش بدهد و البته با ترشرویی نانوا هم مواجه شود.

فروش اجباری تخلف است و با آن برخورد می کنیم
رئیس اتحادیه نانوایان کرج در گفتگو با بازار گفت: ابتدای مهرماه نان به طور رسمی گران و ابلاغ شد و پس از آن افزایش نرخ نان نداشتیم.

حجت الله نصیری در پاسخ به مشکلات مطرح شده توسط خبرنگار بازار از سوی مردم، با تاکید بر اینکه این کار نانوایان فروش اجباری و تخلف است، گفت: قانون به شدت با این تخلف برخورد می کند و ما در صورت اطلاع از چنین مواردی حتما برخورد قانونی خواهیم کرد.

نصیری با بیان اینکه در همه مناطق بازرسان اتحادیه حضور دارند، گفت: مردم می توانند هر گونه تخلف صنفی را از طریق شماره تلفن۹ _۳۲۵۲۸۳۵۱ اطلاع رسانی نمایند.

رئیس اتحادیه نانوایان کرج ضمن دریافت آدرس و مشخصه نانوایی های مطرح شده توسط شهروندان، قول رسیدگی به تخلفات مطرح شده و برخورد با آنها را داد.

گفتنی است؛ علاوه بر نان بربری، برخی نانوایی های سنگک و تافتون در کرج هم با گران تر فروختن نان تخلف می کنند.

کد خبر: ۱۳۴٬۵۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سید IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
      0 0
      دولت حقوق کارگر نانوا را پرداخت کند.نمی خواهد قیمت نان افزایش بدهد .حق کارگر نانوا را نمیدی و منت سرش میگزاری فکر کردی خیلی با سوادی