۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵
رئیس هیات مدیره انجمن شرکت‌های اکتشاف و تولید انتخاب شد

رئیس هیات مدیره انجمن شرکت‌های اکتشاف و تولید انتخاب شد

مدیرعامل گروه اویک با اکثریت آرا به‌عنوان رئیس‌ هیات مدیره انجمن شرکت‌های اکتشاف و تولید (E&P) انتخاب شد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نفت، محمدجواد شمس، مدیرعامل گروه اویک در نخستین نشست هیئت مدیره شرکت‌های اکتشاف و تولید (E&P) که صبح دوشنبه (۱۸ بهمن‌ماه) در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد، با اجماع اعضا به‌عنوان رئیس، محمد مصطفوی، نایب رئیس، احمد حیات‌غیبی، خزانه‌دار و مصطفی خویی به‌عنوان دبیر این انجمن انتخاب شدند.

در نشستی که هفته گذشته (۱۱ بهمن‌ماه) در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد، با رأی‌گیری اعضا، محمدجواد شمس به نمایندگی از شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت، علیرضا صادق‌آبادی به نمایندگی از شرکت گسترش انرژی پاسارگاد، سید شمس‌الدین موسوی به نمایندگی از شرکت پتروپارس، احمد حیات‌غیبی به نمایندگی از شرکت نفت، گاز و انرژی کیسون و محمد مصطفوی به نمایندگی از شرکت خدمات مهندسی پارس پتروزاگرس به‌عنوان اعضای اصلی هیئت مدیره انجمن انتخاب شدند.

وزارت نفت سال ۱۳۹۶ همسو با اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و به‌منظور انتقال و ارتقای فناوری ملی در حوزۀ عملیات بالادستی نفت و توانمندسازی شرکت‌های ایرانی، شیوه‌نامه‌ای با هدف تأسیس شرکت‌های نفتی (E&P) ایرانی ابلاغ کرد که بر اساس آن نحوه تأیید صلاحیت شرکت‌های اکتشاف، توسعه و تولید از میدان‌های نفت و گاز تبیین شد.

پس از آن وزارت نفت بر اساس فرآیندی پیچیده و پس از ارزیابی ۳۷ شرکت متقاضی برای فعالیت در قالب شرکت‌های اکتشاف و تولید (E&P) سرانجام ۱۷ شرکت را به‌عنوان شرکت‌های ایرانی صاحب صلاحیت در این حوزه تعیین و معرفی کرد.

در ادامه مجمع شرکت‌های ایرانی اکتشاف و تولید در سال ۱۳۹۶ با هدف هم‌اندیشی در خصوص فعالیت‌های توسعه‌ای صنعت نفت آغاز به‌کار کرد که امسال با تعیین اعضای جدید هیئت مدیره، این تشکیلات تحت عنوان «انجمن» و با ثبت‌نام ۱۲ شرکت صاحب صلاحیت، فعالیت خود را دنبال خواهد کرد.

کد خبر: ۱۳۴٬۵۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha