۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
پروتکل های جدید سفرهای هوایی؛ مخالفت شرکتهای هواپیمایی| ایرلاین ها: بلیط ها پیش فروش شده اند
«بازار» گزارش می دهد

پروتکل های جدید سفرهای هوایی؛ مخالفت شرکتهای هواپیمایی| ایرلاین ها: بلیط ها پیش فروش شده اند

ستاد ملی مقابله با کرونا در حالی پروتکل های جدید بهداشتی را برای انجام سفرهای هوایی داخلی و خارجی ابلاغ کرده که ایرلاین‌ها این بخشنامه را دور زده و اعلام می کنند بلیط ها پیش فروش شده است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: با توجه به شیوع سویه جدید ویروس کرونا به نام امیکرون و ورود به پیک ششم کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا شرایط و پروتکل های جدید بهداشتی را ابلاغ کرده که بر این اساس ظرفیت پذیرش مسافر در پروازهای داخلی تا ۶۰ درصد باید کاهش پیدا کند.

بر اساس آنچه ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ کرده کاهش ظرفیت پذیرش مسافر تا ۶۰ درصد تا دو هفته آینده اجرا خواهد شد و ایرلاین ها موطف هستند تا به این بخشنامه تن دهند.

اگر چه ستاد ملی مقابله با کرونا شرایط و پروتکل های جدید بهداشتی را برای انجام سفرهای هوایی داخلی و خارجی از روز گذشته به همه ایرلاین‌ها ابلاغ کرده است اما ایرلاین ها معتقد هستند که با توجه به پیش فروش بلیط ها تا دو ماه آینده یعنی آخر اسفند ماه اجرای چنین پروتکلی سخت و دشوار خواهد بود.

اما برخی از ایرلاین ها معتقد هستند که تا یکی، دو ماه آینده بلیت‌ها را فروخته‌اند و اگر قرار به پس دادن بلیت‌ها باشد، این کار نشدنی و موجب نارضایتی مسافران و متضرر شدن شرکت های هواپیمایی خواهد شد.

پروتکل های جدید سفرهای هوایی؛ مخالفت شرکتهای هواپیمایی| ایرلاین ها: بلیط ها پیش فروش شده اند

میر اکبر رضوی، سخنگوی سازمان هواپیمایی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه مصوبه کاهش ظرفیت پذیرش مسافر در پروازهای داخلی تا ۶۰ درصد از روز سه شنبه هفته جاری ابلاغ شد.ه است گفت: تمامی ایرلاین ها موظف هستند این مصوبه را رعایت کنند و فروش بلیت‌ها توسط شرکت‌های هواپیمایی باید متناسب با این مصوبه به مدت دو هفته باشد و اگر ایرلاین‌ها به این مصوبه تن ندهند قطعا با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

پروتکل های جدید سفرهای هوایی؛ مخالفت شرکتهای هواپیمایی| ایرلاین ها: بلیط ها پیش فروش شده اند

برخی از مدیران آژانس های هواپیمایی معتقد هستند که آبان سال گذشته نیز که ظرفیت پروازهای داخلی به ۶۰ درصد کاهش یافت، از یک ماه قبل به ایرلاین‌ها اعلام شد و بیش از یک ماه طول کشید تا این کاهش ظرفیت در پروازها اعمال شود. حالا چرا به یکباره آن هم نزدیک سال جدید که شرکت های هواپیمایی به دلیل افزایش سفرها روی فروش بلیط حساب ویژه ای باز کرده اند یکباره اعلام می شود که مصوبه کاهش پذیرش مسافر از فردا باید اجرایی شود؟

اینکه به راحتی اعلام می شود مصوبه کاهش پذیرش مسافر اجرای آن آنقدر هم آسان نیست و امکان بازگرداندن بلیت‌های خریداری شده و رزرو شده قطعا نمی تواند بدون ایجاد مشکل باشد. قطعا قیمت ها نیز نه بیشتر از نرخ نامه اما افزایش خواهد داشت

احمدی یکی از مدیران فروش آژانس هواپیمایی به خبرنگار بازار گفت: اینکه به راحتی اعلام می شود مصوبه کاهش پذیرش مسافر اجرای آن آنقدر هم آسان نیست و امکان بازگرداندن بلیت‌های خریداری شده و رزرو شده قطعا نمی تواند بدون ایجاد مشکل باشد. قطعا قیمت ها نیز نه بیشتر از نرخ نامه اما افزایش خواهد داشت.

خبرنگار بازار بارها با انجمن شرکتهای هواپیمایی در خصوص اینکه آیا ایرلاین ها مصوبه ستاد ملی کرونا را اجرا و پذیرش مسافران تا ۶۰ درصد را عملیاتی خواهند کرد پاسخی دریافت نکرد.

اما آنطور که از خبرها مشخص است هنوز هیچ ایرلاینی نسبت به این مصوبه ستاد ملی کرونا واکنش مثبتی نشان نداده است و همچنان پروازها با ظرفیت تکمیل در حال انجام است.

کد خبر: ۱۳۴٬۵۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha