۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
 فرار مالیاتی ۵۶۰۰ میلیارد تومانی از خودروهای لوکس

فرار مالیاتی ۵۶۰۰ میلیارد تومانی از خودروهای لوکس

بر اساس قانون بودجه صاحبان خودروهای لوکس نیز مشمول مالیات می‌شوند و تا پایان بهمن ماه فرصت دارند مالیات خود را پرداخت کنند.

به گزارش بازار به نقل از همت خبر، بر اساس قانون بودجه صاحبان خودروهای لوکس نیز مشمول مالیات می‌شوند و تا پایان بهمن ماه فرصت دارند مالیات خود را پرداخت کنند صاحبان این خودروها از طریق ارسال پیامک از وضعیت مالیاتی خود باخبر شده اند حدود ۵۵۰ هزار خودرو مشمول مالیات خودروهای لوکس میشود و برآورد شده هست که ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به درآمدهای دولت از این طریق افزوده می شود هزینه‌ای که تا سه سال گذشته در قانون بودجه به تصویب می‌رسید اما هیچ گاه عملیاتی نشد.

این برای سومین سال است که اخذ مالیات از خودروهای لوکس در لایحه بودجه دیده می‌شود امادرآمد از این بخش در سال‌های گذشته صفر بوده است. این طرح دارای ابهاماتی مهم است البته اخذ مالیات از خودروهای لوکس موضوعی قدیمی است که در بسیاری از کشورها وجود دارد اما سوال اینجاست که این طرح چه تاثیری بر قیمت و تقاضای خودرو خواهد گذاشت و از طرفی خودروهای لوکس دارای چه تعریف می خواهند بود.

مطابق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مجموع ارزش انواع خودروهای سواری و وانت دوکابین دارای شماره انتظامی شخصی اعم از اشخاص حقیقی خود و فرزندان کمتر از ۱۸ سال و اشخاص حقوقی، بیش از یک میلیارد تومان، مشمول مالیات می شود. تعداد کل مشمولان مالیات بر خودروهای لوکس ۲۷۲ هزار نفر برای ۵۴۷ هزار خودرو در کل کشور هستند که این خودروها در مجموع باید ۵۶۰۰ میلیارد تومان مالیات بدهند که معادل تقریبا دو ماه یارانه نقدی کل کشور است. به عنوان مثال خودروی آزرا در بازار حدود دو و نیم میلیارد تومان قیمت دارد که در سال باید بالغ بر ۴۹ میلیون تومان مالیات دهد و یا آنکه با توجه با قیمت یک و نیم میلیارد تومانی خودرو سراتو در سال نیز مشمول مالیات میشود البته این مالیات جدایی از عوارض سالانه است.

کد خبر: ۱۳۴٬۴۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha