۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۹
۱۹ هزار کارگر ساختمانی در اردبیل تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند
مدیرکل تأمین اجتماعی اردبیل:

۱۹ هزار کارگر ساختمانی در اردبیل تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند

اردبیل - شیرزاده، مدیرکل تأمین اجتماعی اردبیل گفت: هم اکنون ۱۹ هزار نفر از کارگران ساختمانی استان با انواع مهارت، تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

افشین شیرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: کارگری ساختمانی از مشاغل سخت و طاقت‌فرسا است که در سال‌های اخیر سعی شده عمده این افراد فعال و دارای کارت مهارت تحت پوشش بیمه قرار گیرند که بر اساس مصوبه اخیر مجلس پوشش بیمه‌ای افراد باقیمانده و واجد شرایط نیز به انجام خواهد رسید.

وی تصریح کرد: امیدواریم با باز شدن سایت امکان ثبت‌نام متقاضیان جدید در قالب بیمه کارگری ساختمانی فراهم آید تا اداره کل تأمین اجتماعی استان اردبیل نیز بتواند خدمات مطلوب‌ و بیشتری را به بیمه‌شدگان ارائه کند.

مدیرکل تأمین اجتماعی اردبیل در مورد پوشش بیمه قالیبافان نیز گفت: ۶ هزار و ۵۰۰ قالیباف در کشور تحت پوشش بیمه ارزان قیمت قالیبافی قرار گرفتند که عمدتا در حاشیه شهرها و مناطق روستایی هستند.

اجازه نمی‌دهیم افراد غیر قالیباف از بیمه ارزان قیمت دولتی سوءاستفاده کنند
شیرزاده افزود: تعدادی از این قالیبافان به دلیل تغییر شغل و یا دلایل دیگر از ادامه پرداخت بیمه قالیبافی کناره‌گیری کردند که ما با تصمیم مسئولان کشوری و ابلاغ بخشنامه جدید سعی خواهیم کرد تا افراد متقاضی را جایگزین آنها کنیم.

وی بازدیدها و بازرسی های فنی متعدد را از کارگاه‌های تولید فرش دستباف در مناطق مختلف استان یادآور شد و خاطر نشان کرد: ما روی موضوع بیمه قالیبافان و احقاق حق حقوق قالیبافان واقعی حساس هستیم و اجازه نمی دهیم تا افراد غیر قالیباف از این بیمه ارزان قیمت دولتی سوءاستفاده کنند.

شیرزاده در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: بر اساس تصمیم مجلس قرار است چهار سال سابقه تحصیل دانشجویان به عنوان سوابق خدمتی آنها محسوب شود که قرار شده بخشی از این هزینه بیمه از جیب متقاضیان حتی به صورت تقسیط پرداخت و قسمتی نیز دولت در این زمینه متقبل شود.

وی به تعامل خوب با کارآفرینان و کارفرمایان در سطح استان اشاره کرد و ادامه داد: ما با مراجعه به واحدهای تولیدی و صنعتی سعی می کنیم تا مشکلات کارفرمایان را در حوزه بیمه تأمین اجتماعی رفع کنیم و در سطح استان کمتر کارفرمایی است که مشکلات اساسی با بیمه تأمین اجتماعی داشته باشد.

شیرزاده تجلیل از کارفرمایان را در هفته آینده یادآور شد و بیان کرد: ما هم اکنون برای ۵۰ هزار مستمری بگیر و خانواده‌های آنها حقوق به موقع پرداخت می کنیم که پرداخت ماهانه ۲۰۰ میلیارد تومان مستمری و حقوق در موعد مقرر جز برنامه‌های اصلی تأمین اجتماعی است.

وی همچنین از پرداخت بیمه بیکاری برای دو هزار نفر در استان خبر داد و تصریح کرد: این افراد تا پیدا کردن شغل جدید از مزایای بیمه بیکاری بهره‌مند خواهند شد.

راه‌اندازی شعبه ۳ تأمین اجتماعی در محلات ۱۳گانه اردبیل
مدیرکل تأمین اجتماعی استان اردبیل به اخذ مجوز برای راه‌اندازی شعبه سه بیمه تأمین اجتماعی در محلات ۱۳گانه اردبیل اشاره کرد و گفت: این شعبه با تیپ ممتاز در محلات ۱۳گانه اردبیل راه‌اندازی خواهد شد که ما در تدارک خرید ساختمان و استقرار این شعبه تا سه ماه آینده هستیم.

شیرزاده جذب ۲۵ نفر نیرو را برای فعال کردن این شعبه در قالب آزمون استخدامی یادآور شد و اظهار کرد: ایجاد این شعبه می تواند گلایه‌ها و نارضایتی های مردم را در مراجعه به شعبه یک و دو کاهش داده و به نوعی در وقت مردم و کاهش هزینه‌ها مؤثر باشد.

وی افزود: با راه‌اندازی شعبه سه نصف مراجعات به شعبه یک اردبیل کاهش پیدا می کند و ما می توانیم رضایت بیمه‌شدگان را شاهد باشیم.

کد خبر: ۱۳۴٬۳۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha