۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۱
بزرگترین واحد سرپوشیده پرورش ماهی قزل آلا در آذربایجان شرقی احداث می شود
با ظرفیت ۱۵۰۰ تن در خداآفرین؛

بزرگترین واحد سرپوشیده پرورش ماهی قزل آلا در آذربایجان شرقی احداث می شود

تبریز- خدایی، سرپرست مدیریت جهادکشاورزی خداآفرین از احداث بزرگترین واحد سرپوشیده پرورش ماهی قزل آلای آذربایجان شرقی با ظرفیت ۱۵۰۰ تن در سال در مجتمع آبزی پروری شهید سلیمانی در خداآفرین خبرداد.

علی خدایی در حاشیه بازدید معاون آبزی پروری مدیریت شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از مجتمع آبزی پروری شهید سلیمانی شرکت کشت و صنعت نگین سبز خداآفرین و نیز ظرفیتهای شیلاتی، صید و صیادی شهرستان خداآفرین در راستای توسعه شیلات و آبزی پروری در شهرستان و بررسی مسائل و مشکلات بخش شیلات، در گفتگو با خبرنگار بازار با اعلام این مطلب گفت: توسعه شیلات و پرورش ماهی در قفس در مخزن سد خداآفرین، از اولویت‌های شیلات استان و جزء طرح‌های اقتصاد مقاومتی است، به طوری که تامین امنیت غذایی، بهره وری بهینه از منابع آبی و اشتغال پایدار از جمله دستاوردهای این فعالیت است.

وی افزود: ایجاد زیرساخت برای پرورش ماهیان بومی رودخانه ارس از جمله ماهیان گرمابی به عنوان یک گام مهم در بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی به همراه رونق اقتصادی است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی خداآفرین گفت: رفع موانع موجود در بخش شیلات و پرورش ماهی در قفس نیازمند برقراری اجماع و هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط است.

خدایی از احداث بزرگترین واحد سرپوشیده پرورش ماهی قزل آلا با ظرفیت ۱۵۰۰ تن در سال در مجتمع آبزی پروری شهید سلیمانی در شهرستان خداآفرین خبرداد و افزود: این پروژه در حال احداث بوده و قرار است عملیات احداث استخرها در سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ به اتمام برسد و بهره برداری از ۳۰۰ تن ماهی قزل آلا در پایان سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ آغاز شود.

وی همچنین اضافه کرد: تا پایان سال ۱۴۰۰ مقدار ۷۰ تن ماهی قزل آلا در این مجموعه تولید و به فروش خواهد رسید.

کد خبر: ۱۳۴٬۳۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha