۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۱
پیشنهاد شرکت پتروشیمی درباره اصلاح معافیت مالیاتی مواد نیمه خام
مدیر برنامه ریزی شرکت ملی صنایع پتروشیمی عنوان کرد

پیشنهاد شرکت پتروشیمی درباره اصلاح معافیت مالیاتی مواد نیمه خام

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی از پیشنهاد این شرکت درباره مالیات تولیدکنندگان مواد نیمه خام صنعت پتروشیمی خبر داد.

به گزارش بازار، حسن عباس زاده درباره مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس برای حذف معافیت مالیاتی متانول سازان و اوره سازان گفت: دولت در مقاطعی از زمان برای جهت‌دهی به مسیر توسعه یک مشوق‌هایی رو وضع می‌کند تا مسیر توسعه و سرمایه‌گذاران را به اون سمت جهت دهد و در سال‌هایی به‌جهت نیاز به توسعه صنایع پتروشیمی در کشور دولت برای موضوع مالیات‌ها یک سری مشوق‌ها گذاشت و صادرات محصولات پتروشیمی رو معاف از مالیات کرد و این مشوق در اختیار شرکت‌ها بود.

وی افزود: تااینکه براساس مصوبه قانونی مجلس شورای اسلامی و جهت توسعه بیشتر زنجیره ارزش و حذف مشوق‌ها از مواد نیمه خام، کارگروهی با محوریت وزارت صمت تشکیل شد و مقرر کرد معافیت مالیاتی برخی از محصولات معدنی خصوصاً و ازجمله پتروشیمی‌ها حذف شود.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: برخی از محصولات مثل متانول، آمونیاک، پروپیلن و اتیلن محصولات نیمه خامی هستند که به خارج از کشور صادر می‌شوند. جای توسعه این مواد در کشور وجود دارد و به سمت زنجیره ارزش دارند پیش می‌روند. پیشنهاد ما این است که موادی که به داخل زنجیره‌ها وارد می‌شوند و سرمایه‌گذاری شرکت‌های تولیدکننده‌ای که محصولات خودشون رو به داخل زنجیره می‌دهند از معافیت مالیاتی بهره‌مند بشوند.

کد خبر: ۱۳۴٬۳۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha