۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷
مشارکت ۳ هزار میلیارد تومانی خیرین در مدرسه‌سازی
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خبر داد

مشارکت ۳ هزار میلیارد تومانی خیرین در مدرسه‌سازی

رخشان مهر، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، از مشارکت سه هزار میلیارد تومانی خیرین در حوزه مدرسه‌سازی در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش بازار، مهرالله رخشان‌مهر، معاون وزیر آموزش و پرورش در حاشیه آیین بهره‌برداری از دو هزار و ۹۵۰ طرح آموزشی، گفت: امسال ۱۳ هزار و ۴۵۰ کلاس درس با اعتبار حدود ده هزار میلیارد تومان ساخته و تحویل آموزش و پرورش ۳۱ استان کشور شد.

وی افزود: بیش از ۵۰ درصد کلاس‌های درسی که امسال تحویل داده شده، با همت خیرین یا به صورت مشارکت خیر - دولت ساخته شده است و کمتر از ۵۰ درصد مدارس ساخته شده در سال ۱۴۰۰ از محل اعتبارات دولتی بوده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که خیرین در سال ۱۴۰۰، سه هزار میلیارد تومان در حوزه مدرسه‌سازی مشارکت کرده‌اند، گفت: آورده دولت نیز در این زمینه ۹ هزار میلیارد تومان بوده است که از ردیف‌های مختلف، مانند محرومیت‌زدایی، مسئولیت‌های اجتماعی و دیگر ردیف‌های بودجه، تأمین شد.

وی با بیان این‌که در حوزه مدرسه‌سازی، کارهای خوب انجام شده است، افزود: با مشارکت خیرین، بانک‌ها، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره)، بنیاد برکت و بنیاد مستضعفان، امروز سرانه آموزشی در کشور به ۲/۵ متر مکعب به ازای هر فرد رسیده است.

رخشانی‌مهر، اظهار داشت: البته کمبودهایی نیز در این زمینه داریم و همچنان ۸ استان زیر این استاندارد هستند که استان‌های البرز، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و تهران از این جمله‌اند.

وی با بیان این‌که در بودجه سال ۱۴۰۱، دولت دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه مدرسه‌سازی و برای مشارکت با خیرین مدرسه‌ساز تخصیص داده است، گفت: این رقم در سال ۱۴۰۰، دو هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان بود که با این حساب برای بودجه سال آینده، این اعتبار حدود ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

کد خبر: ۱۳۴٬۲۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha