۲۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
بازار نیازمند افزایش تولید مسکن است
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس:

بازار نیازمند افزایش تولید مسکن است

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: بانک مرکزی باید نسبت به کاهش سود وام تولید مسکن اقدام کند تا سازندگان انگیزه بیشتری برای تولید مسکن داشته باشد، آنچه که مشخص است بازار مسکن در وضعیت کنونی نیازمند افزایش ساخت و ساز است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، افزایش سقف تسهیلات مسکن را مثبت ارزیابی کرد و گفت: بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی به دنبال افزایش ۴۷ درصدی تسهیلات ساخت و ساز مسکن در سال ۹۹ هستند که این رویکرد و برنامه مثبت ارزیابی می شود.

بازار ساخت و ساز مسکن در وضعیت رکودی قرار دارد

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی بازار ساخت و ساز مسکن در وضعیت رکودی قرار دارد، در این شرایط سازندگان انگیزه ای برای تولید مسکن ندارند، زیرا وضعیت آتی بازار شفاف نیست. از طرف دیگر هزینه ساخت و ساز برای سازنده بسیار بالا رفته و صرفه اقتصادی تولید مسکن کاهش یافته است.

وی گفت: دولت در این شرایط باید از راه کار متفاوت برای تقویت سازندگان مسکن و ایجاد انگیزه برای افزایش فعالیت آن ها در بازار استفاده کند که یکی از این اقدامات افزایش سقف تسهیلات ساخت و ساز است.

بدری ادامه داد: البته میزان سود دریافتی از تسهیلات ساخت و ساز مسکن نیز مهم است، در شرایط کنونی تسهیلات با سود ۱۸ درصد پرداخت می شود که این مسئله فشار اقتصادی زیادی را به سازندگان وارد می کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، بر لزوم کاهش سود تسهیلات ساخت و ساز مسکن تأکید کرد و گفت: بانک مرکزی باید نسبت به کاهش سود وام تولید مسکن اقدام کند تا سازندگان انگیزه بیشتری برای تولید مسکن داشته باشد، آنچه که مشخص است بازار مسکن در وضعیت کنونی نیازمند افزایش ساخت و ساز است که در این عرصه باید از ظرفیت بخش خصوصی و سازندگان استفاده کنیم.

کد خبر: ۱۳٬۴۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha