۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
صندوق «پیشرفت و عدالت» سرمایه‌گذاری در استان‌ها را تسهیل می‌کند
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید:

صندوق «پیشرفت و عدالت» سرمایه‌گذاری در استان‌ها را تسهیل می‌کند

اردبیل- رضایی، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: راه‌اندازی صندوق توسعه پیشرفت و عدالت در استان‌ها طی سال آینده روند سرمایه‌گذاری را تسهیل خواهد کرد.

نعمت‌الله رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: دولت سیزدهم با کلید واژه‌های ارزشمند تلاش می کند تا در بخش اقتصادی تحول عظیمی را در کشور رقم بزند که از جمله این کلید واژه‌ها اشتغال، حمایت از طرح‌های کارآفرینی، راه‌اندازی نهضت احیای واحدهای اقتصادی، توجه به معیشت، روستاها و زنان کارآفرین است که در همه این بخش‌ها برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری در حال انجام است.

وی یکی از رویکردهای دولت سیزدهم را کنترل تورم و تقویت رشد اقتصادی تا هشت درصد در کشور اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه دهه چهارم انقلاب دهه پیشرفت و عدالت نامگذاری شده، از همین رو قرار است در سال آینده با تصویب مجلس صندوق پیشرفت و عدالت راه‌اندازی شود.

هدف اصلی صندوق تسهیل‌گری در حوزه سرمایه‌گذاری برای کارآفرینان است
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید تصریح کرد: هدف اصلی این صندوق تسهیل‌گری در حوزه سرمایه‌گذاری برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران است تا با منابعی که به صورت ملی و استانی تأمین خواهد شد امکان حمایت از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران فراهم آید.

رضایی افزود: افزایش بهره‌وری و سرمایه‌گذاری روش‌های مطمئن در تقویت نظام اقتصادی جوامع است که بخش عظیمی از این مأموریت بر عهده بنگاه‌های خرد و کوچک گذاشته شده و انتظار می رود در استان‌ها نیز به تناسب وضعیت کشوری به دور از نگاه تمرکزگرایی تقویت این صندوق‌ها رقم بخورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در قالب این صندوق در گام نخست ۱۵۰ هزار میلیارد تومان و در گام نهایی تا ۳۰۰ هزار میلیارد تومان منابع در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت تا از طرح‌های سرمایه‌گذاری حمایت‌های لازم با تصمیم استاندار اردبیل و شورای برنامه‌ریزی انجام شود.

رضایی دو درصد سهم استان را از این صندوق ۱۲ هزار میلیارد تومان با همراهی بانک‌ها و منابع حاصل از درآمد استانی اعلام کرد و ادامه داد: با این منابع به راحتی می توان به تقویت نظام تولید و اشتغال کمک کرد.

وی اضافه کرد: از شهریور سال ۱۴۰۰ تا اسفند ۱۴۰۱ قرار است دولت یک میلیون و ۸۰۰ هزار شغل ایجاد کند که سهم هر ماه ایجاد اشتغال ۱۰۰ هزار نفری است.

مردمی کردن اقتصاد در دستور کار دولت سیزدهم
رضایی بیان کرد: از طریق این صندوق و حمایت‌هایی که با مدیریت مناسب استان‌ها می شود، ایجاد اشتغال هدف‌گذاری شده دور از دسترس نخواهد بود و ما به راحتی می توانیم اهداف مورد نظر را در استان‌ها به ویژه رویکرد حمایتی از مناطق محروم و روستایی شاهد و ناظر باشیم.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: دیگر رویکرد دولت در کنار تحقق رشد ۸ درصدی در کشور و ۸.۹ دهم درصدی در استان‌هایی نظیر اردبیل تمرکززدایی است که در این زمینه نیز قرار است اختیارات بیشتری به استان‌ها داده شود تا منابع صرف تولید محصولات ارزشمند شود.

رضایی تولید کالاهای اساسی را بسیار مهم و اساسی در توانمندی اقتصاد کشور توصیف کرد و گفت: مردمی کردن اقتصاد در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته و با تکیه بر مدیریت منابع سعی بر این است تا در همه شاخص‌ها بتوان به اهداف مورد نظر دست پیدا کرد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید تصریح کرد: صندوق کارآفرینی امید در سطح کشور ۲۵ هزار طرح را به میمنت ایام دهه فجر افتتاح می کند تا زمینه اشتغال ۳۶ هزار نفر با سرمایه‌گذاری ۱۷ هزار میلیارد تومان فراهم آید.

کد خبر: ۱۳۴٬۱۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha