۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸
افق جدیدی پیش روی ایران و برزیل گشوده شده و باید از این فرصت بهره برداری شود
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

افق جدیدی پیش روی ایران و برزیل گشوده شده و باید از این فرصت بهره برداری شود

رئیس کمیسیون کشاورزی در دیدار با رئیس گروه دوستی پارلمانی برزیل و ایران گفت: در سال های اخیر افق های جدیدی پیش روی دو کشور گشوده شده است و باید از این فرصت ها به بهترین شکل بهره برداری کنیم.

به گزارش بازار به نقل از خانه‌ ملت، اواندرو رومان رییس گروه دوستی پارلمانی برزیل و جمهوری ‌اسلامی ایران با محمدجواد عسگری رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

عسگری در ابتدای این دیدار با اشاره به ظرفیت های فراوان اقتصادی و کشاورزی در ایران و برزیل گفت: با توجه به ظرفیت های موجود در دو کشور باید با برنامه ریزی مناسب از آن در راستای منافع دو ملت بهره برد.

وی افزود: برزیل طی دو دهه گذشته به یکی از مهم ترین تامین کنندگان کالاهای کشاورزی ایران تبدیل شده است. ایران نیز ظرفیت چشمگیری برای تامین کالاهای مورد نیاز برزیل دارد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: در سال های اخیر افق های جدیدی پیش روی دو کشور گشوده شده است. وظیفه مقامات دو کشور است که از این فرصت ها به بهترین شکل بهره برداری نمایند.

وی با اشاره به افتتاح دفتر بازرگانی ایران و برزیل در سن پائولو، بیان داشت: افتتاح این دفتر نشان از توانمندی بخش های خصوصی دو کشور در گسترش مناسبات تجاری فیمابین در حوزه همکاری های کشاورزی و تجاری است.

در ادامه این دیدار اواندرو رومان رییس گروه دوستی پارلمانی برزیل و جمهوری ‌اسلامی ایران بر علاقمندی پارلمان برزیل برای گسترش مراودات با مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و افزود: از تحکیم همکاری های دو پارلمان بویژه کمیسون های تخصصی و گروه های دوستی پارلمانی دو کشور استقبال می کنیم.

وی در ادامه گفت: ایران و برزیل ظرفیت های اقتصادی فراوانی برای توسعه ارتباطات دارند. دو کشور می توانند تبادلات خود را در زمینه های مورد علاقه طرفین بویژه در حوزه انرژی های فسیلی، کشاورزی، پتروشیمی و بانکداری را بیش از پیش توسعه دهند.

وی در بخش دیگری افزود: امیدواریم گفتگوها و همکاری های جاری میان نمایندگان مجالس دو کشور منجر به تسهیل مناسبات فیمابین کمک نماید.

اواندرو رومان رییس گروه دوستی پارلمانی برزیل و ایران در پایان ابراز امیدواری کرد تحریم های ظالمانه علیه کشورمان هر چه سریعتر رفع گردد.

کد خبر: ۱۳۴٬۱۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha