۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
صرفه جویی ۶ میلیارد دلاری با توسعه نیروگاه‌های اتمی
رئیس سازمان انرژی اتمی عنوان کرد

صرفه جویی ۶ میلیارد دلاری با توسعه نیروگاه‌های اتمی

اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: مزیت برق اتمی و نیروگاه‌های اتمی به ارزش افزوده آن است بطوری که تاکنون صرفه جویی ۶ میلیارد دلاری به همراه داشته است.

به گزارش بازار، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران افزود: برنامه توسعه نیروگاه اتمی حدود ۴۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری است که تا افق حداکثر سال ۱۴۲۰ آن را پیش بینی کردیم.

وی گفت: مزیت برق اتمی، نیروگاه اتمی و بطور کلی نیروگاه‌ها ارزش افزوده و بازدهی سرمایه‌ای خوب آن است بطور مثال نیروگاه شماره یک ما تاکنون ۸۰ میلیون بشکه نفت صرفه جویی و نزدیک به ۵۲ میلیارد کیلو وات برق به شبکه تزریق کردیم، که معادل حدود ۶ میلیارد دلار ارزش این صرفه جویی است یعنی در عرض این مدت کوتاه توانسته ۲ برابر پولی که برایش هزینه شده را بازگرداند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران افزود: ما در قانون ۱۴۰۱ سرمایه گذاری داخلی، سرمایه گذاری خارجی، فاینانس داخلی و فاینانس خارجی را به صراحت پیش بینی کرده ایم، از سرمایه گذاران هنوز هم دعوت می‌کنیم، هم اکنون کشوری دیگر به جز روسیه برای مشارکت اعلام آمادگی کرده است. بطور کلی ما از ایرانیان خارج از کشور و هر شرکت ایرانی که برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی کند، استقبال می‌کنیم.

اسلامی گفت:معتقدیم نیروگاه‌های اتمی یعنی برق پایدار که تولید آلاینده‌ها و تولید گازهای گلخانه‌ای را صفر می‌کند یکی از مزیت‌های رقابتی سرمایه گذاری است که با استقبال مواجه شده است و کشورها هم به سمت آن حرکت می‌کنند، امیدوارم بتوانیم این تاخیر چند ساله خود را هم پایان دهیم و هم پروژه‌ها را سرعت دهیم.

کد خبر: ۱۳۴٬۱۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha