۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۲
دوربین تحت شبکه هایک ویژن چه ویژگی هایی دارد؟

دوربین تحت شبکه هایک ویژن چه ویژگی هایی دارد؟

نمایندگی هایک ویژن، انواع محصولات هایک ویژن را با اصالت کالا و ضمانت به مشتریان عرضه می‌کند.

به گزارش بازار، نمایندگی هایک ویژن، انواع محصولات هایک ویژن را با اصالت کالا و ضمانت به مشتریان عرضه می‌کند. شرکت هایک ویژن یکی از تولیدکنندگان برتر در زمینه دوربین مداربسته است. از محصولات هایک ویژن می‌توان به دوربین مداربسته شبکه، دوربین مداربسته آنالوگ، دستگاه‌های ضبط تصویر آنالوگ، ذخیره‌سازی تحت شبکه و غیره اشاره کرد. محصولات هایک ویژن به دلیل کیفیت بالا، در بیش از ۱۰۰ کشور جهان به فروش می‌رسد. همچنین محصولات هایک ویژن در ایران طرفدارهای زیادی دارند و اکثر نقاط ایران دارای نمایندگی هایک ویژن است. یکی از پرفروش‌ترین محصولات هایک ویژن، دوربین تحت شبکه است که در این مقاله می‌خواهیم شما را با ویژگی‌های دوربین تحت شبکه هایک ویژن بیشتر آشنا کنیم.

دوربین تحت شبکه چیست؟

دوربین تحت شبکه یکی از مدل‌های دوربین مداربسته است که اطلاعات را از طریق پروتکل شبکه منتقل می‌کند. یکی از ویژگی‌های دوربین تحت شبکه هایک ویژن، توانایی پردازش تصاویر در خود دستگاه است. به جرئت می‌توان گفت شرکت هایک ویژن یکی از قدرتمندترین تولیدکنندگان دوربین تحت شبکه در دنیا به شمار می‌رود.

انواع دوربین تحت شبکه

دوربین تحت شبکه انواع مختلفی دارد که می‌توان به دوربین‌های دام، دوربین بولت، دوربین اسپیددام و غیره اشاره کرد. در ادامه شما را با انواع دوربین تحت شبکه آشنا می‌کنیم.

  1. دوربین دام: این دوربین ظاهری گنبد شکل دارد و از ظاهر زیباتری نسبت به نمونه‌های دیگر برخوردار است. همچنین این دوربین روی سقف نصب می‌شود.
  2. دوربین بولت: دوربین بولت ظاهری شبیه به استوانه دارد و در محیط‌های بیرونی و دیوار نصب می‌شود.
  3. دوربین اسپیددام: از ویژگی‌های این دوربین می‌توان به قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه، قابلیت زوم اپتیکال و دیجیتال اشاره کرد. این دوربین‌ها از تکنولوژی بسیار پیشرفته‌ای برخوردار هستند.

دوربین تحت شبکه هایک ویژن چه ویژگی هایی دارد؟

نوع لنز به کار رفته در دوربین تحت شبکه

دو نوع لنز ثابت و متغیر در دوربین تحت شبکه وجود دارد که در ادامه توضیحات بیشتری در مورد آن‌ها می‌دهیم.

  1. لنز ثابت: به لنزهایی که فاصله کانونی لنز آن‌ها همیشه ثابت است، لنز ثابت می‌گویند. جالب است بدانید هرچقدر فاصله کانونی لنز کمتر باشد، وسعت دید دوربین بیشتر می‌شود.
  2. لنز متغیر: فاصله کانونی در این نوع لنز، قابل تغییر است. شما می‌توانید فاصله کانونی لنز را خودتان مشخص کنید.

ویژگی‌های دوربین تحت شبکه هایک ویژن

  • یکی از ویژگی‌های دوربین تحت شبکه هایک ویژن، وضوح بالای تصاویر است. در واقع برتری دوربین تحت شبکه هایک ویژن نسبت به آنالوگ، همین وضوح تصاویر بالاست. دوربین تحت شبکه توانایی ارائه جزئیات بیشتری از تصاویر را دارد. توجه داشته باشید برای پروژه تحت شبکه، اگر از ADSL استفاده کنید، محدودیت پهنای باند خواهید داشت. به همین جهت پیشنهاد می‌کنیم از دوربین تحت شبکه با جریان چندگانه استفاده کنید. دوربین تحت شبکه با جریان چندگانه این امکان را می‌دهد که یک ویدئو باکیفیت برای ضبط محلی با کاهش رزولوشن برای ارسال در اینترنت داشته باشید. جهت خرید دوربین تحت شبکه مدار بسته، حتماً به نمایندگی هایک ویژن مراجعه کنید.
  • استفاده از کابل کمتر در دوربین تحت شبکه هایک ویژن؛ در دوربین تحت شبکه هایک ویژن با استفاده از یک کابل، امکان ارسال ویدئو، صدا، اطلاعات وضعیت دوربین، فراداده، زنگ هشدار، تنظیمات و دستورالعمل‌ها وجود دارد.
  • سیستم مستقل در دوربین تحت شبکه هایک ویژن؛ در دوربین تحت شبکه هایک ویژن می‌توان به‌صورت جداگانه به دوربین‌های تحت شبکه دسترسی داشت. جالب است بدانید که امکان دسترسی به دوربین‌های تحت شبکه بدون نیاز به گذر از دستگاه ان وی آر وجود دارد. دوربین‌های تحت شبکه از بیش از یک نمایه جریان ویدئو ساخته شده‌اند که برای استفاده محلی و از راه دور است. مشخصات محلی از وضوح بالایی برخوردار هستند؛ در حالی که تصاویر از راه دور دارای وضوح کمتری هستند که برای تلفن همراه مناسب است. یکی از سؤالاتی که کاربران در مورد دوربین تحت شبکه می‌پرسند این است که آیا امکان دسترسی به جریان ویدئو، بین دوربین تحت شبکه و لپ تاب از راه دور با تلفن همراه وجود دارد؟ بله یک هکر می‌تواند به راحتی به ویدئو دسترسی پیدا کند. البته برای بالابردن امنیت دوربین تحت شبکه هایک ویژن می‌توان داده‌ها را رمزگذاری کرد. در واقع یکی از مزیت‌های دوربین تحت شبکه هایک ویژن این است که می‌توان داده‌های بین دوربین تحت شبکه و ضبط کننده یا دستگاه نظارت را رمزگذاری کرد.
  • پشتیبانی از قابلیت‌های تجزیه و تحلیل تصاویر؛ یکی از مزیت‌های دوربین تحت شبکه هایک ویژن، قابلیت تجزیه و تحلیل تصاویر است. به عنوان مثال می‌توان به ویژگی تشخیص چهره یا تشخیص پلاک در دوربین‌های تحت شبکه هایک ویژن اشاره کرد. این ویژگی برای تأمین امنیت در اماکن بزرگ مانند پارکینگ بسیاری کارایی دارد.

دوربین تحت شبکه هایک ویژن چه ویژگی هایی دارد؟

تفاوت تشخیص چهره face Detection و face Capture در دوربین تحت شبکه هایک ویژن

فیس کپچر می‌تواند چهره افراد را تشخیص دهد؛ ولی توانایی تشخیص چهره‌های مختلف را ندارد. اما face Detection عملکرد بهتری داشته و قابلیت تشخیص صورت افراد مختلف را دارد.

مزایای تشخیص چهره face Detection

  1. دوربین تحت شبکه هایک ویژن می‌تواند در جمع‌آوری شواهد کمک شایانی کند. اگر در دفتر کار خود مشکلاتی دارید و به دنبال جمع آوری مدارک بر علیه شخص خاصی هستید، این ویژگی در دوربین تحت شبکه هایک ویژن می‌تواند در جمع‌آوری شواهد به شما بسیار کمک کند.
  2. ویژگی تشخیص چهره در دوربین تحت شبکه هایک ویژن از وقوع جرم و جنایت جلوگیری می‌کند. این دوربین‌ها در تشخیص چهره عملکرد خوبی دارند و به همین دلیل مجرمان از واهمه اینکه چهره‌شان در دوربین شناسایی شود، کمتر مرتکب جرم می‌شوند.
  3. استفاده از قابلیت تشخیص چهره در دوربین تحت شبکه هایک ویژن باعث می‌شود که نظارت بیشتری روی فعالیت‌های افراد در شرکت یا سازمان‌ها داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم جهت خرید بهترین دوربین‌های مداربسته، به نمایندگی هایک ویژن مراجعه کنید.
  4. ویژگی تجزیه و تحلیل ویدئو در دوربین تحت شبکه هایک ویژن این قابلیت را دارد که تمام حوادث را شناسایی کند. در واقع تجزیه و تحلیل ویدئو یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دوربین تحت شبکه هایک ویژن است. همچنین برخی از دوربین‌های تحت شبکه هایک ویژن با داشتن تکنولوژی پیشرفته، می‌توانند در تشخیص پلاک خودرو نیز کارایی داشته باشند.

پلاک خوانی در دوربین تحت شبکه هایک ویژن

پلاک‌خوانی خودرو با استفاده از دوربین تحت شبکه به‌ دلیل رزولوشن بالا بسیار راحت است. این دوربین‌ها به دلیل برد بالا، برای پلاک‌خوانی توصیه می‌شوند.

کاربرد دوربین پلاک خوان هایک ویژن

  1. استفاده از دوربین پلاک خوان در پارکینگ‌ها در مدیریت بهتر ورود و خروج خودروها و پرداخت وجه به‌ صورت خودکار بسیار تأثیرگذار است.
  2. در مدیریت ترافیک فرودگاه نیز کاربرد دارند. با کمک این دوربین نظارت بر ورود وسایل نقلیه مجاز به خطوط تاکسی و حمل و نقل امکان‌پذیر است.
  3. این دوربین‌ها در صورت ورود وسایل غیرمجاز می‌توانند هشدارهای لازم را بدهند.
  4. این دوربین‌ها در مکان‌هایی که درب ورودی سازمان، برای ماشین‌های مجاز باز می‌شود نیز کاربرد دارد. همچنین ثبت پلاک تمام خودروها نیز امکان‌پذیر است. جهت خرید دوربین پلاک خوان هایک ویژن، حتماً به نمایندگی هایک ویژن مراجعه نمایید.

امکان انتقال تصویر در دوربین تحت شبکه هایک ویژن

انتقال ویدئو دوربین توسط شبکه‌های کامپیوتری، اینترنت یا سیستم‌های بیسیم وجود دارد.

افزونگی در دوربین تحت شبکه هایک ویژن

برای اینکه بتوانید ویدئوهای موجود در دوربین تحت شبکه را در جاهای دیگر ذخیره کنید، می‌توانید از کارت حافظه استفاده کنید. با استفاده از کارت حافظه دیگر لازم نیست نگران از دست‌دادن ویدئو باشید. جهت خرید دوربین تحت شبکه هایک ویژن حتماً به نمایندگی هایک ویژن مراجعه کنید. خرید از نمایندگی هایک ویژن این اطمینان را به شما می‌دهد که محصول خریداری شده، کاملاً اصل و دارای ضمانت است. فروشگاه هایک لوک به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین نمایندگی‌های فروش دوربین هایک ویژن فعالیت دارد. جهت مشاوره با شماره‌های موجود در سایت تماس گرفته تا کارشناسان شما را در خرید بهترین نمونه از دوربین مداربسته راهنمایی کنند.

کد خبر: ۱۳۴٬۱۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha