۲۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
برنامه ریزی برای افتتاح ١٢۵ کیلومتر پروژه راهسازی در آذربایجان غربی
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی خبر داد

برنامه ریزی برای افتتاح ١٢۵ کیلومتر پروژه راهسازی در آذربایجان غربی

بازار- مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی از برنامه ریزی این استان برای افتتاح ۱۲۵ کیلومتر پروژه راهسازی در سال جهش تولید خبر داد.

سید محسن حمزه‌لو ظهر جمعه در گفتگو با خبرنگار بازار از برنامه ریزی این اداره کل برای افتتاح و بهره برداری از ۱۲۵ کیلومتر پروژه راهسازی در قالب بزرگراه، راه اصلی و فرعی در استان طی سال جهش تولید خبر داد.

وی ادامه داد: برای اجرای موفق این پروژه ها نیاز به اعتبار دو هزار و ۶۶٠ میلیارد ریالی است که این طرح ها می توانند در اردیبهشت ماه، هفته دولت و دهه فجر در استان به بهره برداری برسند.

حمزه لو با اشاره به همسایگی استان با کشورهای منطقه گفت: تکمیل پروژه های راه در راستای احیای ارتباط با این کشورها و توسعه صادرات و  تجارت می تواند موثر باشد.

وی این استان را دارای مزیت های ویژه ای به خصوص در موقعیت جغرافیایی ویژه آن دانسته و گفت: یکی از اهداف توسعه اقتصاد پایدار بهره مندی از مزایای موقعیت در عرصه حمل و نقل است که با تکمیل طرح‌های نیمه تمام راهسازی می تواند، محقق شود. 

مهم ترین پروژه های راهسازی آذربایجان غربی برای سال ۹۹

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره ای به مهم ترین پروژه های در دست اجرای استان برای سال ۹۹، گفت: طرح‌ بزرگراهی ارومیه- مهاباد- میاندوآب، سلماس- خوی و خوی به ایواوغلی که بخشی از کریدور بزرگراهی غرب کشور است، امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

حمزه لو ادامه داد: تکمیل محورهای ارومیه به سرو، خوی - قطور، نقده به پیرانشهر، میاندوآب - شاهین‌دژ و مهاباد به سردشت از دیگر پروژه‌های راهسازی مهم استان در سال جدید محسوب می شوند.

وی افزود: مجموعه راه و شهرسازی استان از ظرفیت‌ منابع مالی و اعتباری ملی و استانی، کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها و خیرین راهسازی استفاده می‌کند تا عرصه زیرساخت‌های حمل‌و نقل جاده‌ای منطقه متحول شود.

کد خبر: ۱۳٬۴۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha