۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵
دانشجویان بیمه تأمین اجتماعی می‌شوند
مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی:

دانشجویان بیمه تأمین اجتماعی می‌شوند

مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: با توافق سازمان تأمین اجتماعی و وزارت علوم، دانشجویان بیمه تأمین اجتماعی می‌شوند و سوابق بیمه‌ای پس از فارغ التحصیلی محاسبه می‌شود.

به گزارش بازار، مهدی شکوری مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: با توافق سازمان تأمین اجتماعی و وزارت علوم، دانشجویان بیمه تأمین اجتماعی می‌شوند و سوابق بیمه‌ای پس از فارغ التحصیلی محاسبه می‌شود.

شکوری درباره مشمولان این قانون افزود: براساس اصل (۲۹) قانون اساسی و ماده (۱) قانون تأمین اجتماعی پوشش بیمه افراد جامعه تکلیفی است که از نظر حاکمیتی بر عهده دولت‌ها گذاشته شده و بخش اعظم آن نیز بر عهده سازمان تأمین اجتماعی است.

وی گفت: براساس هدف گذاری سازمان تأمین اجتماعی افراد خانواده و افرادی که تاکنون بیمه نشده اند باید تحت پوشش بیمه‌ای قرار گیرند و ۵۳ درصد افراد در حال حاضر مشمول قوانین تأمین اجتماعی هستند.

مدیر کل امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی اضافه کرد: براساس طرح تحولی برای افراد جامانده، بخشی هم شامل دانشجویان و زنان خانه دار می‌شود که بیمه دانشجویان شامل ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می‌گردد و در حال حاضر کمتر از یک درصد تحت پوشش بیمه‌ای قرار دارند از این رو باید براساس برنامه تحولی دانشجویان تحت پوشش بیمه‌ای قرار گیرند.

شکوری گفت: دانشجویان می‌توانند با داشتن کارت دانشجویی برای ثبت نام و عقد قرارداد اقدام کنند و از زمانی که درخواست ارائه می‌شود، در طول دوران تحصیل می‌توانند از پوشش بیمه‌ای برخوردار شوند که شامل خود و خانواده شان نیز می‌شود.

وی افزود: مهمتر از همه این که تسهیل گری در این طرح نیز ایجاد شده است تا همه خدمات به صورت غیر حضوری ارائه شود و هیچ مراجعه‌ای به شعبه یا کارگزاری‌های بیمه ضرورت ندارد و دانشجویان می‌توانند از طریق گوشی تلفن همراه با ورود به سامانه ES.TAMIN.IR ثبت نام و از قسمت بیمه شدگان، بیمه شدگان خاص و دانشجویان، بخش دانشجویی را انتخاب و نرخ‌ها و تعهدات مختلف را براساس خواست خود تعیین کنند.

مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی با بیان این که سه نرخ در بحث قیمت‌های بیمه‌ای وجود دارد، گفت: نرخ ۱۲ درصد، نرخ ۱۴ درصد و نرخ ۱۸ درصد در این طرح دیده شده است که ۲ درصد از هزینه بیمه را نیز دولت کمک می‌کند و در واقع نرخ‌های واقعی به ترتیب ۱۴ درصد، ۱۶ درصد و ۱۸ درصد بوده که با کسر ۲ درصد نهایی شده است.

شکوری درباره پرداخت سهم هزینه‌های بیمه‌ای دانشجویان نیز افزود: پرداخت هزینه بیمه بر عهده دانشجویان است.

وی درباره وضعیت بیمه دانشجویانی که تحت تکفل اولیاء شان هستند، ادامه داد: این بیمه مانع ادامه بیمه دانشجویانی که تحت تکفل پدر یا مادرشان هستند، نمی‌شود بدین معنا که هم می‌توانند تحت تکفل اولیاءشان باشند و از استحقاق درمان استفاده کنند و همچنین می‌توانند بیمه شان را به عنوان سابقه بازنشستگی بدون آنکه سرانه درمان پرداخت کنند، ادامه دهند و همچنان از پوشش درمانی برخوردار شوند.

مدیر کل امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی در پایان درباره اخذ بیمه برای دانشجویانی که در دوره‌های پایانی قرار دارند نیز گفت: این بیمه شامل همه دانشجویان در هر مقطع و هر شرایطی می‌شود و هیچ محدودیتی ندارد.

کد خبر: ۱۳۴٬۰۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha