۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲
ارزش ۶۳میلیون دلاری بازار جهانی تراکتور| سهم ۷۰ درصدی آسیا و اقیانوسیه از بازار تراکتور تا ۲۰۳۲
بازار از فروش جهانی تراکتور گزارش می دهد؛

ارزش ۶۳میلیون دلاری بازار جهانی تراکتور| سهم ۷۰ درصدی آسیا و اقیانوسیه از بازار تراکتور تا ۲۰۳۲

درحالی که انتظار می رود ارزش بازار جهانی تراکتور در ۲۰۳۲ از ۱۱۳ میلیون دلار عبور کند، پیش بینی می شود ۷۰ درصد این بازار در اختیار آسیا و اقیانوسیه باشد.

بازار؛ گروه کشاورزی: تراکتور از جمله ماشین آلات کشاورزی است که در این صنعت به طور خاص در زمین های با وسعت بالا کارایی بالایی دارد و لذا با حرکت جهانی به سمت استفاده از روشهای نوین کشاورزی، استفاده از انواع تراکتورها رونق زیادی در کشورهای مختلف پیدا کرده است و این عامل خود موجب پویایی بازار جهانی این محصول شده است. به طوری که بر اساس گزارشات جهانی، فروش جهانی تراکتورهای کشاورزی احتمالاً در سال ۲۰۲۲ از مرز ۶۳ میلیون دلار بگذرد.

گزارشات جهانی همچنین می گوید: انتظار می رود بازار جهانی تراکتور سالانه ۶ درصد رشد را ثبت کند و به این ترتیب در یک بازه ده ساله یعنی از سال جاری میلادی تا سال ۲۰۳۲ ارزش آن به ۱۱۳ میلیون دلار برسد.

کارشناسان در خصوص دلایل روند رشد بازار تراکتور می گویند: افزایش تقاضا برای مواد غذایی، صنعت کشاورزی را در سراسر جهان تحت فشار قرار داده است. بنابراین، برای افزایش نرخ تولید، کشاورزان برای کاشت، شخم و سمپاشی به تراکتورهای کشاورزی متکی هستند. علاوه بر این، بهبود مکانیزاسیون در تراکتورها به سرعت در حال رشد است.

انتظار می رود فروش تراکتورهای کشاورزی با ثبت رشد ۶ درصدی در طول دوره ۲۰۲۲ تا ۲۰۳۲ از ۱۱۳ میلیون دلار فراتر رود

تحلیل تقاضای تراکتورهای کشاورزی از ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱ در مقابل پیش‌بینی‌ های بازار برای سال‌ های ۲۰۲۲ تا ۲۰۳۲
گزارشات جهانی همچنین می گوید: از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱، فروش جهانی تراکتورهای کشاورزی در بازار۴ درصد رشد داشته است. در واقع به گفته کارشناسان، رشد سریع جمعیت و در نتیجه نیاز به غذا منجر به افزایش نسبت کشت محصولات غذایی شده است و تقاضا برای تراکتورهای کشاورزی را در گذشته نه چندان دور افزایش داده است. با این وجود در طول همه‌ گیری COVID-۱۹، چشم‌اندازها تا حدودی کاهش یافت، به خصوص در نیمه اول سال ۲۰۲۰، که به اعمال قرنطینه‌های شدید نسبت داده شد؛ به این معنا که شیوع این قرنطینه ها از انجام هرگونه فعالیت کشاورزی جلوگیری کرد و منجر به توقف استفاده از تراکتورهای کشاورزی شد. با این حال، با کاهش محدودیت ها، تجدید حیات تدریجی مشاهده می شود.

گزارشات جهانی حاکی از این است: تمرکز تولیدکنندگان تراکتورهای کشاورزی با ساخت اتوماتیک و برقی بر روی بهبود کارایی آنهاست. علاوه بر این، کارایی هزینه و راحتی استفاده از تراکتورهای ۲WD باعث افزایش تقاضا برای تراکتورهای کشاورزی شده است. بنابراین، انتظار می رود فروش تراکتورهای کشاورزی با ثبت رشد ۶ درصدی در طول دوره ۲۰۲۲ تا ۲۰۳۲ از ۱۱۳ میلیون دلار فراتر رود.

نقش سهولت تولید با تراکتور در افزایش تقاضا برای تراکتورهای کشاورزی
کشاورزی یکی از مشاغل اصلی اکثر مردم در سراسر جهان است از سوی دیگر افزایش جمعیت کشاورزان را برای تامین مواد غذایی تحت فشار قرار داده است. از آنجایی که تقاضا و زنجیره تامین مواد غذایی در مقیاس وسیع تحت تاثیر قرار می گیرد، کشاورزان به گزینه هایی وابسته هستند که کشت محصول را آسان می کند، بنابراین تقاضا برای تراکتورهای کشاورزی افزایش یافته است چرا که تراکتورهای کشاورزی برای استفاده و تسریع روند کشت محصول مناسب هستند .علاوه بر این، تغییرات در فصول مستلزم تغییر در تولید محصول است بنابراین، فرآیند شخم، کاشت و سمپاشی زمان بر است. با توجه به این عوامل، سازندگان تراکتورهای کشاورزی با کار بر روی مکانیزه کردن تراکتورها، بر روی بداهه سازی مدل های موجود تمرکز کرده اندو لذا انتظار می رود که این امر به نوبه خود باعث بهبود فروش تراکتورهای کشاورزی شود.

برای کاهش بار کشاورزان و افزایش روند کشت محصولات، تراکتورهای اتوماتیک در مقیاس بزرگ توسط کشاورزان ترجیح داده می شود

محبوبیت استفاده از تراکتورهای کشاورزی مکانیزه در حال افزایش است
به گفته کارشناسان: با توجه به اینکه پیشرفت تکنولوژی نقش کلیدی در نوآوری تراکتورهای کشاورزی ایفا می کند، تمرکز شرکت ها بر روی یکپارچه سازی نیروی الکتریکی برای عملکرد روان و آسان تراکتورها است. علاوه بر این، برای کاهش بار کشاورزان و افزایش روند کشت محصولات، تراکتورهای اتوماتیک در مقیاس بزرگ توسط کشاورزان ترجیح داده می شود.

علاوه بر این، زمین های کشاورزی بزرگ و کوچک به تراکتورهای مختلف نیاز دارند، بنابراین تراکتورمدل WD۲ و ۴WD محبوبیت پیدا کرده اند زیرا برای افزایش تولید محصولات مفید هستند. علاوه بر این، ادغام تله‌ماتیک و ابتکارات دولت‌ها برای افزایش تولید در بخش کشاورزی تأثیر مثبتی بر فروش تراکتورهای کشاورزی دارد.

انتظار می رود که آسیا و اقیانوسیه بیش از ۷۰ درصد از سهم بازار تراکتورهای کشاورزی را در اختیار داشته باشد

آیا تسلط کشاورزی باعث تسریع تقاضا برای تراکتورهای کشاورزی در آسیا می شود؟
بر اساس گزارش منتشر شده از سوی سازمان کشاورزی هندوستان، ۵۸ درصد از مشاغل هند کشاورزی هستند، علاوه بر این، کشاورزی به شدت به تولید ناخالص داخلی کشور کمک می کند. این در حالی است که هند بزرگترین تولید کننده حبوبات و جو است و اکثریت جمعیت این کشور گیاهخوار هستند، بنابراین تقاضا برای تسریع در تولید افزایش یافته است. به گفته کارشناسان: همه این عوامل باعث افزایش تقاضا برای تراکتورهای کشاورزی در کشور هند شده است.

از سوی دیگر کشور چین نیز بزرگترین تولید کننده برنج دنیا است، در حالی که پیشرفت تکنولوژی همراه با ارتقای فرآیندهای مکانیکی در تراکتورها باعث رشد تراکتورهای کشاورزی در منطقه شده است. بنابراین انتظار می رود که آسیا و اقیانوسیه بیش از ۷۰ درصد از سهم بازار تراکتورهای کشاورزی را در اختیار داشته باشد.

افزایش تقاضا برای تراکتورهای خودران و برقی کشاورزی در اروپا
رشد بازار تراکتور در حالی در آسیا و اقیانوسیه پیش بینی شده است که بر اساس گزارشات منتشر شده، پیشرفت فناوری تقریباً در همه حوزه‌ها در اروپا پیشتاز بوده است، کشاورزی نیز از این قاعده مستثنی نیست. این امر منجر به تقاضا برای تراکتورهای خودران و برقی در اروپا شده است. در واقع با توجه به اینکه زمین های کشاورزی در کشورهایی مانند «یونان، ایتالیا و لیتوانی» در مقایسه با سایر مناطق بزرگتر است، بنابراین برای صرفه جویی در زمان، تقاضا برای تراکتورهای کشاورزی در منطقه افزایش یافته است.

علاوه بر این، دولت ها در اروپا بر افزایش نرخ تولید کشاورزی تمرکز دارد. بنابراین تقاضا برای تراکتورهای کشاورزی در این منطقه افزایش یافته است. با توجه به عوامل فوق، انتظار می رود اروپا در دوره پیش بینی بیش از ۳۰ درصد از سهم بازار تراکتورهای کشاورزی را در اختیار داشته باشد.

قیمت پایین تر تراکتورهای کشاورزی با قدرت موتور کمتر از ۴۰ اسب بخار باعث افزایش تقاضا برای این دست از تراکتورهای کشاورزی به خصوص در آسیا و اقیانوسیه شده است

زمین های کشاورزی کوچکتر تقاضا برای تراکتورهای کشاورزی کمتر از ۴۰ اسب بخار را افزایش می دهد| سهم ۴۵ درصدی تراکتورهای کوچک در آسیا و اقیانوسیه
به گفته کارشناسان جهانی: تراکتورهایی با قدرت موتور کمتر از ۴۰ اسب بخار محبوبیت زیادی در بین کشاورزان به دست آورده اند که غالبا به دلیل قدرت موتور کمتر از ۴۰ اسب بخار است.

کارشناسان می گویند: قدرت ۴۰ اسب بخار برای استفاده در زمین های کشاورزی کوچکتر راحت است و کارهای کشاورزی را به طور موثر انجام می دهد. علاوه بر این، قیمت های پایین تر تراکتورهای کشاورزی با قدرت موتور کمتر از ۴۰ اسب بخار باعث افزایش تقاضا برای این دست از تراکتورهای کشاورزی به خصوص در آسیا و اقیانوسیه شده است. در حقیقت با توجه به اینکه بیشتر زمین های کشاورزی در آسیا و اقیانوسیه از نظر اندازه کوچکتر هستند استفاده از تراکتورهای کشاورزی برقی با قدرت موتور کمتر از ۴۰ اسب بسیار رایج شده است. بنابراین، انتظار می رود که تراکتورهای با قدرت موتور کمتر از ۴۰ اسب بخار بیش از ۴۵ درصد از سهم بازار تراکتورهای کشاورزی را در اختیار داشته باشد.

کد خبر: ۱۳۳٬۹۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha