۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
حق‌آبه‌های قم پیگیری شود/ انتقاد از فعالیت چاه‌های غیر مجاز
استاندار قم:

حق‌آبه‌های قم پیگیری شود/ انتقاد از فعالیت چاه‌های غیر مجاز

قم- شاهچراغی، استاندار قم بر ضرورت اقدام دستگاه‌های ذیربط در موضوع آب و پیگیری حق‌آبه‌های قم و همچنین مطالبه حقوق قانونی این استان در حوزه آب تأکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از استانداری قم، سیدمحمدتقی شاهچراغی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان که در سالن جلسه‌های امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با بیان اهمیت اجرای برنامه‌های کلان استانی در راستای بهینه‌سازی مصرف آب افزود: پیرامون اصلاح شبکه توزیع آب، فرهنگ مصرف خانگی آب شرب، بهینه‌سازی مصرف و جلوگیری از هدر رفت آب در مصارف مختلف و نیز استفاده ۱۰۰ درصدی از پساب جهت آبیاری فضای سبز با انجام کار مطالعاتی برنامه‌ریزی مدون صورت گیرد.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به قم اضافه کرد: در این سفر مصوبه‌های خوبی تهیه شد که باید نیازمندی‌های استان مازاد بر این مصوبه‌ها احصا و تا حصول نتیجه نیز از وزارت نیرو پیگیری شود.

استاندار قم با اشاره به اعتبار تخصیص داده شده در حوزه حفاظت از منابع آب ادامه داد: ‌بحث تصفیه خانه آب شرب، آبرسانی به روستاها و طرح‌های اولویت دار روستایی از مصوبه‌های مهم سفر است.

شاهچراغی گفت: تلاش برای تأمین حق آبه‌های استان از جمله وظایف دستگاه‌های ذیربط است که باید با پیگیری مداوم این حق آبه‌ها در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و آب شرب عملیاتی شود.

وی با انتقاد از فعالیت چاه‌های غیر مجاز در استان بیان داشت:‌ وضعیت استان قم در این زمینه احصا شود تا زمینه تأمین آب در برخی روستاها و بخش‌های کم آب استان فراهم شود.

کد خبر: ۱۳۳٬۹۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha