۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۴
نرخ واگذاری زمین در منطقه ویژه اقتصادی اردبیل بالا است
رئیس اتاق بازرگانی اردبیل:

نرخ واگذاری زمین در منطقه ویژه اقتصادی اردبیل بالا است

اردبیل- پیرموذن، رئیس اتاق بازرگانی اردبیل نرخ واگذاری زمین در منطقه ویژه اقتصادی اردبیل را بسیار بالا دانست و گفت: باید متناسب با حضور سرمایه‌گذاران بسته‌های حمایتی همه‌جانبه فراهم آید.

حسین پیرمؤذن در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: تسهیل در صدور مجوزها برای کسب و کار و بهبود فضای کسب و کار از دغدغه‌های اتاق بازرگانی است که در سطح ملی و منطقه‌ای در قالب شورای گفت‌و گو سعی و تلاشمان بر این است تا شرایط سهل و راحتی را در این فرآیند مهیا کنیم.

وی تاکید رئیس جمهور و معاون اول را بر تسهیل‌سازی محیط کسب و کار و رفع قوانین مزاحم یادآور شد و تصریح کرد: بخش خصوصی باید با شایستگی بتواند زمینه تولید و افزایش فرصت اشتغال را با بهره‌مندی از تسهیلات به وجود آمده مهیا کند که مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها باید در این زمینه گام‌های اساسی بردارند.

رتبه ۳ رقمی در رنکینگ بهبود فضای کسب و کار در شأن کشورمان نیست
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل جایگاه پایین کشورمان را در رنکینگ بهبود فضای کسب و کار یادآور شد و گفت: رتبه ۳ رقمی در شأن کشورمان نیست و ما باید در حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به بهبود فضای کسب و کار و ارائه مشوق‌های سرمایه‌گذاری کمک کنیم.

پیرمؤذن افزود: اخیر در سفری که به کشور تاجیکستان داشتیم، از نزدیک با بسته‌های حمایتی از سرمایه‌گذاران آشنا شدیم که این بسته‌های حمایتی متناسب با آمایش سرزمینی تدارک دیده شده بود.

وی این بسته حمایتی را شامل واگذاری رایگان زمین، پرداخت تسهیلات بلاعوض و پرداخت تسهیلات به تناسب آورده سرمایه‌گذاران توصیف کرد و ادامه داد: همه این شرایط در کشورهای مختلف بهترین فضای سرمایه‌گذاری را مهیا کرده تا روز به روز رونق اقتصادی و اشتغال در آن کشورها اتفاق بیفتد.

نرخ واگذاری زمین در منطقه ویژه اقتصادی تناسبی با شرایط استان در حمایت از سرمایه‌گذاران ندارد
پیرمؤذن با انتقاد از بالا بودن نرخ واگذاری زمین در منطقه ویژه اقتصادی اردبیل خاطر نشان کرد: در حالی که در آذربایجان شرقی به ازای هر متر مربع واگذاری ۲۳۰ هزار تومان دریافت کردند در استان اردبیل این رقم ۷۶۰ هزار تومان تعیین شده که هیچ تناسبی با شرایط استان در حمایت از سرمایه‌گذاران ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در کنار ساده گرفتن صدور مجوزها و واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی بهتر است کمترین دغدغه و استعلام متوجه سرمایه‌گذاران شود بلکه بهتر است دستگاه‌های اجرایی در قالب ستاد خدمات سرمایه‌گذاری فرصت و زمینه بهتری را در این فرآیند به وجود آورند.

پیرمؤذن اضافه کرد: اگر فضای کسب و کار مناسب باشد به جای کارمندان، بیشترین پرداختی مالیات مربوط به عرصه تولید خواهد بود و وضعیت موجود نشان می دهد که ما به اندازه کل بلوک شرق در ایران کارمند داریم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: بهتر است در حمایت از کسب و کار شرایط به نحوی به پیش برود تا بسترهای حمایتی بیشتر در این بخش از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان فراهم آید.

کد خبر: ۱۳۳٬۸۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha