۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹
سالانه ۷۰ هزار تن انواع کودشیمیایی بین کشاورزان استان همدان توزیع می شود
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان:

سالانه ۷۰ هزار تن انواع کودشیمیایی بین کشاورزان استان همدان توزیع می شود

همدان - الیاسی، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: سالانه حدود ۷۰ هزارتن انواع کودهای شیمیایی برای کشاورزان استان همدان تأمین و بین آنها توزیع می شود.

بهروز الیاسی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی یکی از تشکل های گسترده و فعال اجرایی وزارت جهاد کشاورزی در امور تولید، تهیه و تدارک، توزیع، حمل و نقل و خرید و فروش انواع نهاده های مورد نیاز کشاورزی کشور است، گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان با ۷۷ کارگزار فعال در ۱۰ شهرستان استان کود شیمیایی بخش کشاورزی را تأمین و بر اساس سهمیه بندی سازمان جهاد کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار می دهد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان به طور میانگین سالانه مقدار حدود ۷۰ هزارتن انواع کودهای شیمیایی برای استان تأمین، تدارک و توزیع می کند، گفت: این مقدار۹۰ درصد کود شیمیایی مصرفی کشاورزی استان را شامل می شود.

وی گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان در سال گذشته مقدار ۸۵ هزار و ۷۰۰ تن انواع کود شیمیایی تأمین، تدارک و توزیع کرده است که از این مقدار کود شیمیایی وارده به انبارهای سازمانی و انبار کارگزاران شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان مقدار ۷۶ هزار و ۹۱۵ تن کود شیمیایی ازته، سه هزار و ۷۹۰ تن کود شیمیایی فسفاته و چهار هزار و ۹۹۵ تن کود شیمیایی پتاسه بوده است.

برنامه کودی استان همدان در سالجاری نیز ۹۹ هزار تن انواع کود شیمیایی ازته، فسفاته و پتاسه است که شامل ۷۲ هزار تن ازته، ۲۱ هزار تن فسفاته و ۶ هزار تن پتاسه است

الیاسی یادآور شد: برنامه کودی استان همدان در سالجاری نیز ۹۹ هزار تن انواع کود شیمیایی ازته، فسفاته و پتاسه است که شامل ۷۲ هزار تن ازته، ۲۱ هزار تن فسفاته و ۶ هزار تن پتاسه است.

وی گفت: از این مقدار تا کنون حدود ۷۱ هزار تن کود شیمیایی ازته، شش هزار و ۷۰۰ تن کود شیمیایی فسفره و چهار هزار ۳۰۰ تن کود شیمیایی پتاسه تأمین و تدارک و مقدار ۶۷ هزار تن از آن در بین کشاورزان و بهره برداران توزیع شده است.

الیاسی در ادامه گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به منظور حمایت از تولید کنندگان داخلی کود شیمیایی، اقدام به عقد قرارداد با شرکت های تولیدی کرده و کودهای شیمیایی تولیدی پس از آنالیز کمی و کیفی، در صورت تائید در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

چنانچه کودی دارای کیفیت نامناسب باشد به طور سیستماتیک شناسایی و از چرخه توزیع خارج خواهد شد

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان در خصوص کیفیت کودهای شیمیایی تدارک شده توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اظهار کرد:فرایند تأمین، توزیع و مصرف کودهای تدارک شده توسط دولت در چارچوب «سامانه کنترل کیفی» با نظارت کامل صورت گرفته و از بالاترین کیفیت ممکن برخوردار است و چنانچه کودی دارای کیفیت نامناسب باشد به طور سیستماتیک شناسایی و از چرخه توزیع خارج خواهد شد.

وی نتایج مثبت حاصل از آزمایشات مستمر مؤسسات تحقیقاتی و نظارتی از انبارهای شرکت خدمات حمایتی کشاورزی را مؤید کیفیت بالای کودهای تدارک شده توسط دولت دانست و ضمن اطمینان‌ بخشی به مردم از کشاورزان تقاضا کرد کودهای موردنیاز خود را از شبکه رسمی فروش به ویژه شبکه بزرگ کارگزاران شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تهیه کرده و در مصرف آنها نیز دستورالعمل‌های فنی ابلاغی را مورد توجه جدی قرار دهند.

الیاسی همچنین از انجام آزمایش آب و خاک در شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت و تاکید کرد: کشاورزان در زمینه مصرف بهینه کود شیمیایی و کاهش هزینه های خود، با انجام آزمایش خاک و آب زمین باغی و زراعی خود، بر اساس نتیجه آنالیز، توصیه کودی را از کارشناسان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان دریافت می کنند.
 

کد خبر: ۱۳۳٬۷۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha