۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
 طرح درج قیمت تولیدکننده قطعا اجرایی خواهد شد
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

طرح درج قیمت تولیدکننده قطعا اجرایی خواهد شد

کرج- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: به هیچ عنوان دوگانگی در سیاست توزیع را نخواهیم پذیرفت و قطعاً تمام الزامات قانونی درج قیمت تولیدکننده را اجرایی خواهیم کرد.

به گزارش بازار به نقل از استانداری البرز، عباس تابش در جلسه تنظیم بازار استان البرز و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در خصوص درج قیمت تولیدکننده بر روی کالا که روز یکشنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، گفت: اجرای طرح خرید شفاف بر اساس تکالیف قانونی تعیین شده و با همکاری تمام دستگاه‌های عامل در سطح کشور در حال اجرا است.

تابش افزود: پیش از این سه نوع قیمت برای مصرف کننده روی اقلام کالایی اعمال می شد که شامل قیمت مصرف کننده روی کالا، قیمت مصرف کننده در شلف و قیمت مصرف کننده در سیستم پرداخت بود و عملا در یک فرآیند کاملا غیر شفاف، شرایط موجود مانع از اطلاع دقیق مردم از قیمت واقعی یک کالا در سطح عرضه می شد.

تابش با اشاره به برخی تخفیف های غیر واقعی و اغوا کننده در عرضه انواع کالا تصریح کرد: در فرآیند موجود فاکتور مشخصی برای محاسبه قیمت واقعی کالا وجود ندارد و مصرف کننده از تخفیفات تولید کننده محروم و در عمل سود تخفیفات به جیب شبکه توزیع غیرشفاف واریز می‌شود.

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تاکید کرد: درج قیمت تولید کننده بر روی کالا به واقعی شدن قیمت تولیدکنندگان و در جهت کاهش مالیات آنها و در حقیقت به حذف فرآیند درج قیمت غیر واقعی روی کالا، حذف حاشیه سود غیر متعارف و به حذف تخفیفات اغوا کننده می‌انجامد.

شناسایی ۸۴ هزار قلم انواع کالا برای اجرای طرح خرید شفا
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۸۴ هزار قلم انواع کالا برای اجرای طرح خرید شفا شناسایی شده و سه مرحله از طرح درج قیمت تولید کننده عملیاتی شده و به زودی مرحله چهارم طرح نیز عملیاتی خواهد شد.
تابش اضافه کرد: تاکنون سه هزار و ۳۰۰ قلم کالا مشمول طرح درج قیمت تولیدکننده شده و در خصوص هزار و ۷۰۰ قلم کالا این طرح اجرایی شده است که در بررسی اولیه قیمت هزار و ۸۰۰ قلم شاهد کاهش سه تا ۶۵ درصدی قیمت کالا در سطح عرضه بوده ایم.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: اصلاح و ابلاغ ضرایب شرکت‌های پخش عملیاتی شده و در خصوص ضرایب بخش خرده فروشی نیز مقرر شده تا دو هفته آینده اتاق اصناف ایران با بررسی و آنالیز اولیه خود اعلام نظر نمایند تا این مورد نیز ابلاغ شود.

تابش با اشاره به اجرای قطعی این طرح در سطح کشور گفت: واحدهایی که تاکنون اقدام عملیاتی برای اجرای طرح انجام نداده، امروز را به عنوان فصل الخطاب قرار می‌دهیم و حتما مشمول برخورد قانونی خواهند شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: تمام تلاش ما معطوف بر این نکته است که در مراحل اجرایی این طرح با واحدهای تولیدی و اصناف برخورد انجام نشود و روش های اقناعی شرایط همکاری عزیزان را فرآهم نماید؛ با این حال هر واحد تولیدی یا صنفی که بدون منطق در برابر اجرای یک سیاست حاکمیتی قرار بگیرند حتماً برخورد قانونی انجام خواهد شد و امیدواریم وارد این فضا نشویم.

البرز در بسیاری از بخش ها، قطب تولیدات استراتژیک کشور است
استاندار البرز نیز در این جلسه گفت: باید نرخ گذاری بر روی کالاها به شکل منطقی صورت بگیرد و مردم این تغییرات را حس کنند چراکه هدف از اجرای این طرح، کسب رضایتمندی مردم است.

مجتبی عبداللهی با تاکید بر اینکه درصدد هستیم با بهترین تدبیر و خرد جمعی تصمیم گیری و اقدام کنیم، افزود: دولت سیزدهم به جد بدنبال حمایت از مصرف کننده و کنترل بازار است که یکی از اقدامات مهم در این راستا درج قیمت تولید کننده بجای مصرف کننده بر روی کالاها است چراکه از این طریق روند تولید و عرضه شفاف تر خواهد بود.

عبداللهی گفت: چگونگی این امر با حضور فعالان بخش خصوصی در بخش های مختلف مورد بحث و بررسی است که با این اقدام منافع عمومی اعم از تولیدکننده و مصرف کننده حفظ خواهد شد.

وی افزود: البرز قطب تولید مواد غذایی، قطعات خودرو و دارو و لوازم آرایشی بهداشتی است از این اگر اقناع سازی تولیدکنندگان از این استان آغاز شود، تبعات مثبتی در سطح کشور خواهد داشت.

استاندار البرز گفت: بی شک تولیدکنندگان همیشه تاریخ بخصوص از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در مقاطع مختلف، یار و یاور مردم و نظام بوده اند که این امر مهم قابل ستایش و قدردانی است.

وی افزود: باید نرخ گذاری بر روی کالاها به شکل منطقی صورت بگیرد و مردم این تغییرات را حس کنند چراکه هدف از اجرای این طرح، کسب رضایتمندی مردم است.

کد خبر: ۱۳۳٬۷۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha