۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴
عملیات اجرایی منطقه آزاد بانه و مریوان آغاز می شود
استاندار کردستان:

عملیات اجرایی منطقه آزاد بانه و مریوان آغاز می شود

سنندج – استاندار کردستان از آغاز عملیات اجرایی منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان خبر داد.

اسماعیل زارعی کوشا در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با توجه به هماهنگی های صورت گرفته منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان به زودی فعالیت خود را آغاز می کند.

وی ادامه داد: با توجه به هماهنگی های صورت گرفته در آینده ای نزدیک عملیات اجرایی منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان آغاز می شود و سعی می کنیم که از این امکان مهم برای کمک به توسعه کردستان استفاده کنیم.

استاندار کردستان ضمن اشاره به کمبودهای استان در بخش های مختلف از جمله زیرساخت ها، گفت: یکی از اولویت های اصلی ما در استان شناسایی کمبودها و تحلیل فاصله استان با متوسط کشوری در شاخص های مختلف است و در همین راستا از توانمندی همه نخبگان استان از جمله چهره های علمی و دانشگاهی استفاده خواهیم کرد.

وی ضمن اشاره به برخی از شاخص های توسعه در استان کردستان، یادآور شد: متاسفانه وضعیت شاخص های توسعه استان در مقایسه با سایر نقاط کشور مناسب نیست و در همین راستا ما تلاش خواهیم کرد که با ارتقاء زیرساخت های لازم، شاهد جهش اساسی در استان کردستان باشیم.

زارعی کوشا به دیگر موارد مهم در استان اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از اولویت های ما در استان مربوط به رفع موانع تولید و همچنین کمک برای احیاء واحدهای تولیدی تعطیل شده است و در این راستا از تمامی ظرفیت های قانونی نیز استفاده می شود.

وی به وجود مرزهای باشماق مریوان و سیرانبند بانه اشاره کرد و گفت: بهره مندی از ظرفیت های اقتصاد مرزی در کردستان یکی از توانمندی های خاص این استان است و مدیریت اجرایی استان یکی از نقاط تمرکز خود را دیپلماسی اقتصادی و مرزی تعیین‌کرده است.

وی اظهار کرد: ساماندهی مرزهای باشماق مریوان و سیرانبند بانه و ایجاد زیرساخت های لازم برای توسعه آنها در دستور کار قرار گرفته و انتظار می رود که در سایه حمایت های مرکز، بتوانیم گام های اساسی در این مسیر برداریم.

کد خبر: ۱۳۳٬۷۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha