۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۷
۱۳۶ بسته سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند عملیاتی شد
مدیرعامل منطقه آزاد اروند:

۱۳۶ بسته سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند عملیاتی شد

زارعی با تاکید بر اینکه تا امروز ۱۳۶ بسته سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند عملیاتی شده است، اظهار کرد: چشم انداز برنامه های اقتصادی منطقه رونق اقتصادی و افزایش صادرات است.

بازار؛ گروه بورس: علی زارعی مدیرعامل منطقه آزاد اروند در حاشیه نمایشگاه ایران اکسپو با بیان اینکه در حال حاضر یکی از مهمترین برنامه‌های منطقه آزاد اروند توسعه صادرات است، گفت: در این منطقه آزاد محصولات مختلفی تولید می شوند و بخشی از این محصولات به بازار کشورهای منطقه صادر می شود.
او با تاکید بر اینکه تنوع محصولات تولیدی منطقه آزاد اروند بسیار بالاست، افزود: ۹۲۰۰ هکتار محدوده صنعتی در منطقه آزاد اروند وجود دارد. در حال حاضر شرکت هایی مختلف از زنجیره نفت تا پتروشیمی، الکترونیک، مصالح ساختمانی، بسته بندی، صنعتی در محدوده صنعتی منطقه آزاد اروند تولید می شوند.
زارعی با تاکید بر اینکه بخشی از این محصولات مانند مصالح ساختمانی، در بازار کشورهای همسایه مانند عراق مشتری زیادی دارند و سهم خوبی از صادرات این منطقه متعلق به این محصولات است.
علی زارعی با اشاره به موقعیت استراتژیک منطقه آزاد اروند به توسعه صادرات این منطقه کمک می کند، گفت: محصولات سایت صنعتی منطقه آزاد اروند از کیفیت بالایی برخوردار هستند. به همین دلیل در کشورهای دیگر در حوزه خلیج فارس مشتری دارند.
مدیرعامل منطقه آزاد اروند با بیان اینکه نزدیکی منطقه آزاد اروند به بصره و خرمشهر ظرفیت ترانزیتی بالای برای این منطقه ایجاد کرده است، افزود: در سال‌های اخیر صادرات از این منطقه افزایش یافته و امسال به دنبال این هستیم که صادرات منطقه آزاد اروند به یک میلیارد دلار برسد.
او با اشاره به اینکه منطقه آزاد اروند در میان مناطق آزاد رتبه نخست در فعال بودن کسب و کارها را بدست آورده است، اظهار کرد: این منطقه با تسهیل شرایط سرمایه گذاری و ارایه بسته های موثر سرمایه گذاری توانسته شرایط خوبی برای اقتصاد منطقه و حتی کشور ایجاد کند. در میان مناطق سایر کشورهای همسایه نیز عملکرد منطقه آزاد اروند در بخش سهولت کسب و کار قابل قبول بوده است‌.
زارعی با تاکید بر اینکه تا امروز ۱۳۶ بسته سرمایه گذاری اجرایی شده است، اظهار کرد: مجوزهای لازم برای بسته های سرمایه گذاری در دست اقدام است. چشم انداز فعالیت های اقتصادی این منطقه رونق اقتصادی و افزایش صادرات است که می تواند به اشتغال و ایجاد ارزش افزوده در اروند کمک کند.
مدیرعامل منطقه آزاد اروند با تاکید بر اینکه در چند وقت اخیر برای ۲۷ هزار میلیارد تومان مجوز سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند صادر شده است، اظهار کرد: این پروژه ها هم اکنون آغاز شده اند. یکی از مهمترین پروژه های این منطقه که به نوعی با رویکرد مسیولیتهای اجتماعی انجام می شود ساخت پل خرمشهر است که تا پایان دولت به بهره برداری خواهد رسید. همچنین در بخش مسیولیتهای اجتماعی حدود ۵۰۰ عنوان فعالیت سال گذشته انجام شده است. همچنین اشتغالی ۸۸۰۰ نفری ایجاد شد که نسبت به سال های قبل تر رشد قابل توجهی داشته است.

کد خبر: ۲۸۴٬۸۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • بابک IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
      0 0
      نتیجه اش کو؟