۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
عدم اجرای تعهدات بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی غیر قابل توجیه است
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

عدم اجرای تعهدات بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی غیر قابل توجیه است

عنابستانی، رئیس کمیته اشتغال و روابط کار کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: تعاملات بین تامین اجتماعی و دولت نباید تاثیری روی بیمه شدگان این سازمان بیمه‌گر بگذارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی اصغر عنابستانی در مورد عدم اجرای تعهدات بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی نسبت به بیمه‌گران این سازمان گفت: تعاملات بین تامین اجتماعی و دولت نباید تاثیری روی بیمه شدگان این سازمان بیمه‌گر بگذارد، اگر قانونی وجود دارد که براساس آن قالیبافان، رانندگان تاکسی با درصد مشخصی بیمه شوند و عدم اجرای قانون از طرف هر یک از عاملان توجیهی ندارد، نباید با بهانه‌هایی نظیر بدهی دولت به این سازمان بزرگ بیمه‌گر شاهد تعویق بیمه این گروه خاص و یا حتی خروج بیمه شدگان باشیم.

اجرای قانون در همه حالت الزامی است
نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس‌ شورای اسلامی افزود: دولت و سازمان تامین اجتماعی نباید به دلیل عدم اجرای تعهدات هر یک از طرفین از اجرای قانون سر باز زنند و منجر به آسیب بیمه شدگان شوند، اجرای قانون در همه حالت الزامی است و طبیعی است که تامین اجتماعی به کلیه تعهدات خود در قبال بیمه شدگان عمل کند و همچنین مجلس در تلاش است تا دولت را مجاب کند که به تعهدات خود عمل کند.

عنابستانی با اشاره به خروج بیمه شدگان از زیر نظر سازمان تاکید کرد: شنیده‌ها حاکی از این موضوع است که به دلایل واهی و بی اساس تعدادی از بیمه شدگان این سازمان از جمله قالیبافان از این مجموعه و سازمان خارج شده‌اند و حتی این سازمان از ورود مشمولان جدید که باید بیمه شوند ممانعت می‌کند.

بیمه همگانی یکی از ابتدایی‌ترین حقوق شهروندان است
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: بیمه همگانی یکی از ابتدایی‌ترین حقوق شهروندان است که باید از طرف دولت و سازمان‌های بیمه گر برای تمام افراد مهیا شود، در حال حاضر حدود ۴۰۰ هزار کارگر بدون بیمه در انتظار نوبت بیمه داریم که تامین اجتماعی به بهانه‌های متفاوت از بیمه آنها امتناع می‌کند، این سازمان بیمه گر باید وظایف خود را به درستی انجام دهد، اگر این سازمان بیمه گر نسبت به بیمه شدگان و یا مشمولان بیمه متعهد باشد، مجلس نیز در هر شرایطی حاضر به کمک‌رسانی به سازمان تامین اجتماعی خواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: بیمه شدگان تامین اجتماعی یا حتی گروه‌هایی که درخواست بیمه شدن را دارند از قالیبافان تا رانندگان تاکسی که از اقشار ضعیف جامعه هستند و در وضعیت مناسبی نیستند، اگر سازمان تامین اجتماعی آغوش خود را برای اقشار ضعیف جامعه باز کند مجلس هم چتر حمایتی خود را برای این سازمان بیمه گر بیش از گذشته می‌گشاید.

رئیس کمیته اشتغال و روابط کار کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: مجلس راهکارهای مختلفی برای تامین بدهی سازمان تامین اجتماعی نظیر مولد سازی دارایی‌های دولت می‌تواند در بودجه ۱۴۰۱ در نظر بگیرد.

کد خبر: ۱۳۳٬۷۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha