۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
تشکل و اتحادیه صادراتی در مازندران وجود ندارد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

تشکل و اتحادیه صادراتی در مازندران وجود ندارد

ساری- بخشی، مدیرکل دفتر جذب سرمایه گذاری استانداری مازندران نبود تشکل و اتحادیه صادراتی را از جمله دغدغه‌های فراروی توسعه صادرات استان ذکر کرد.

حمید بخشی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه استان مازندران از داشتن تشکل و اتحادیه صادراتی محروم است، افزود: در حال حاضر محصولات کشاورزی و تولیدی استان از طریق دلالان و واسطه ها و از مرزهای جنوبی و غربی و آستارا به خارج و بازارهای هدف صادر می شود.

وی با اشاره به کاهش فرایند صادرات مرکبات سال جاری در کشور و استان گفت: امسال سه هزار و ۳۸۰ تن مرکبات از گمرکات استان صادر شد درحالی که میزان صادرات این محصول در کشور ۱۴۲ هزار تن است و از ۱۲۸ هزار تن کیوی صادر شده نیز فقط ۱۲ هزار تن از گمرکات استان صادر شده است.

وی نبود سیستم حمل ونقل مناسب و بهره نگرفتن از از راه صادراتی و حمل ونقل ارزان دریایی را از جمله موانع فراروی توسعه صادرات ذکر کرد و گفت: این درحالی که در بندر نوشهر اسکله رور فراهم شد و برای خرید کشتی نیازمند تسهیلات هستیم.

بخشی یادآور شد: در بندر امیرآباد نیز اسکله رورو کامیونی و ریلی فراهم شده است و صادرکنندگان می توانند از این ظرفیت برای صادرات کالا استفاده کنند.

مدیرکل دفتر جذب سرمایه گذاری استانداری مازندران با اشاره به راه اندازی پایانه بین المللی روماک گستر گفت: از طریق این پایانه هزار تن محصول صادر شده است.

وی بالابودن هزینه های تولید را از جمله موانع فراروی توسعه صادرات در استان برشمرد.

کد خبر: ۱۳۳٬۶۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha