۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳
پرداخت هزینه خرید وسایل حفاظتی جزیره خارک مشروط به تأیید هیأت مربوطه شد
با موافقت نمایندگان مجلس؛

پرداخت هزینه خرید وسایل حفاظتی جزیره خارک مشروط به تأیید هیأت مربوطه شد

نمایندگان مردم در خانه ملت با پرداخت هزینه خرید وسایل حفاظتی جزیره خارگ در سال ۶۱ مشروط به تأیید هیأت مربوطه موافقت کردند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۷ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی با ماده واحده لایحه به هزینه قطعی منظور نمودن اعتبار خرید وسایل حفاظتی جزیره خارک با ۱۵۰ رأی موافق، ۱۲ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۶ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

متن این ماده واحده به شرح زیر است:

به وزارت نفت اجازه داده می‌شود مبلغ چهار میلیارد (۴.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال اعتبار ردیف ۵۰۳۰۴۱ (هزینه‌های ناشی از جنگ تحمیلی) قانون بودجه سال ۱۳۶۱ کل کشور را که برای خرید وسایل حفاظتی جزیره خارک دراختیار وزارتخانه یاد شده قرار گرفته بود و به علت شرایط خاص زمان جنگ امکان تهیه اسناد و مدارک انجام هزینه میسر نمی‌باشد با بررسی و تأیید هیأتی مرکب از دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از کمیسیون های برنامه، بودجه و محاسبات و اقتصادی به عنوان ناظر و نمایندگان وزارتخانه‌های نفت، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و امور اقتصادی و دارایی و دیوان محاسبات کشور به هزینه قطعی منظور کند.

لازم به ذکر است در جریان بررسی این ماده واحده با تصویب پیشنهاد علیرضا سلیمی نماینده محلات و دلیجان مقرر شد ۲ نفر از اعضای کمیسیون های اقتصادی، برنامه، بودجه و محاسبات به عنوان ناظر در هیاتی برای بررسی هزینه های انجام شده به منظور خرید وسایل حفاظتی جزیره خارک حضور داشته باشند.

سلیمی در جریان طرح پیشنهاد خود، گفت: مجلس می تواند در همه امور ورود کند، با توجه به هزینه ۴۵ میلیون دلاری در سال ۶۱ و نبود اسناد آن به منظور نظارت بهتر مجلس پیشنهاد دارم ۲ نفر از نمایندگان عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات و کمیسیون اقتصادی در هیات بررسی هزینه های انجام شده حضور داشته باشند.

کد خبر: ۱۳۳٬۶۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha