۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۸
تاکید بر رونق اقتصادی مناطق بندری با توجه ویژه به مناطق آزاد تجاری
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر عنوان کرد

تاکید بر رونق اقتصادی مناطق بندری با توجه ویژه به مناطق آزاد تجاری

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر در نشست مشترک مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی گفت: مناطق آزاد تجاری به واسطه مزایایی که دارند می توانند در رونق مناطق بندری تأثیر داشته باشند.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، در این نشست تخصصی علاوه بر بحث و تبادل نظر درباره موضوعات مشترک دو دستگاه، بررسی تفاهم‌نامه جامع همکاری و تفکیک وظایف، بین سازمان بنادر و دریانوردی و دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی در دستور کار قرار گرفت.

در این نشست که جلیل اسلامی، معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و احمد جمالی، معاون اقتصادی دبیرخانه اقتصادی، حضور داشتند، طرفین بر ایجاد تعامل و هم‌افزایی هرچه بیشتر و تنظیم‌ و مبادله تفاهم نامه جامع همکاری و تفکیک وظایف توافق کردند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، اسلامی با بیان اینکه مناطق آزاد به واسطه مزایایی که دارند می توانند در رونق مناطق بندری تأثیر داشته باشند، افزود: رویکرد سازمان بنادر این است که کارکرد بندرگاه های کشور صرفاً تخلیه و بارگیری نبوده و از اراضی پسکرانه ای بنادر برای فعالیت های ارزش افزوده در بخش های تولیدی، صنعتی و خدماتی استفاده شود.

گفتنی است، پیش از این و در راستای افزایش تعامل و هم افزایی مناطق ویژه اقتصادی و آزاد بندری با دبیرخانه شورای‌عالی مناطق، علی‌اکبر صفایی؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در نشست همکاری مشترک با سعید محمد؛ مشاور رئیس جمهور در امور مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی، بر تدوین راهکارهای اجرایی جهت رونق فعالیت در مناطق بندری تاکید کرده بودند.

کد خبر: ۱۳۳٬۵۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha