۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۰
وجود گره‌هایی در توسعه همکاری‌های تجاری با همسایگان| مذاکرات و تفاهم‌ها باید عملیاتی شود
عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

وجود گره‌هایی در توسعه همکاری‌های تجاری با همسایگان| مذاکرات و تفاهم‌ها باید عملیاتی شود

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: وزارت خارجه گام‌های موثری در حوزه همکاری‌های بین المللی با کشورهای همسایه برداشته اما برای عملیاتی کردن تصمیم‌ها باید تلاش بسیار شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، یعقوب رضازاده، با اشاره به اقداماتی که از سوی وزارت خارجه برای توسعه همکاری‌های بین المللی با همسایگان و کشورهای منطقه انجام گرفته است، گفت: پس از نشست سران اکو و دیدار رئیس جمهور کشورمان با مقامات دیگر کشورها و سفرهایی که در این دولت انجام گرفته است مانند سفر حجت الاسلام رئیسی به روسیه مذاکرات خوبی بین کشورها درباره همکاری‌های بین المللی انجام گرفته است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در کنار رویکرد ارتباط تجاری با کشورهای اروپایی، نگاه ویژه‌ای به توسعه اقتصادی با کشورهای روسیه، چین و حاشیه خزر و همسایگان انجام گرفته است.

وی یادآور شد: دولت و وزارت امور خارجه اقدامات خوبی با انجام تفاهم‌ها و مذاکرات ثبت کرده‌اند اما دولت و وزارت خارجه برای عملیاتی کردن تصمیم‌ها باید تلاش بسیار کنند. زیرا ما در صادرات مازاد تولیدات خود به کشورهای همسایه هنوز مشکلاتی داریم و گره‌های بسیاری وجود دارد.

رضازاده در ادامه اظهار کرد: مذاکرات بسیاری با عراق، افغانستان، ازبکستان، پاکستان، ترکمنستان و قزاقستان و ترکیه انجام گرفته که هنوز عملیاتی نشده است. به نظر می‌رسد روند عملیاتی شدن توسعه تجاری و اقتصادی با همسایگان باید سرعت بیشتری پیدا کند.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: وزیر خارجه، معاون دیپلماسی اقتصادی و سفرای ایران در کشورهای همسایه گزارش‌های خوبی در مورد تصمیم‌هایی که گرفته شده به کمیسیون امنیت ملی ارایه دادند، وزارت خارجه و سایر مسئولان و دستگاه‌های مرتبط باید نسبت به عملیاتی کردن این تصمیم‌ها و تفاهم‌ها اقدام کنند.

کد خبر: ۱۳۳٬۵۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha