۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
مونتاژ محصول دیگر از دانگ فنگ در آرین موتور| خدمات پس از فروش چینی ها ضعف دارد
بازار گزارش می دهد

مونتاژ محصول دیگر از دانگ فنگ در آرین موتور| خدمات پس از فروش چینی ها ضعف دارد

آرین موتور روز گذشته لاماری ایما را که همان دانگ فنگ T۵ ایوو است را معرفی رسمی کرد، محصول چینی که با ضعف های کیفی و فنی در سال آینده احتمالا روانه بازار خواهد شد.

بازار؛ گروه خودرو: روز گذشته شرکت آرین موتور محصول جدیدی با برند لاماری و به نام ایما را معرفی کرد. لاماری ایما یک محصول کراس اوور طراحی و تولید شده توسط شرکت دانگ فنگ به نام ایوو است که مطابق سایر خودروهای چینی که با برندهای دیگر در کشور مونتاژ می شود، این خودرو نیز برای صنعت و بازار کشور ریبج شده است.
البته این موضوع را نمی توان پیشرفت شرکت آرین موتور یا بازار خودرو کشور عنوان کرد، زیرا این شرکت تا پیش از اعمال تحریم های ظالمانه علیه کشور و ممنوعیت واردات قصد مونتاژ میتسوبیشی اکلیپس را در خط تولیدی که لاماری را مونتاژ می کند داشت. هرچند صنعت خودرو به استعمار محصولات چینی به ویژه برند دانگ فنگ در آمده است، اما آنچه که در حال حاضر شرکت ها با آن چالش دارند، خدمات پس از فروش و زنجیره تامین است. در ادامه به بررسی این کراس اوور دانگ فنگ در آرین موتور خواهیم پرداخت.

مونتاژ محصول دیگر از دانگ فنگ در آرین موتور| خدمات پس از فروش چینی ها ضعف دارد

طراحی مطابق آلمانی
دانگ فنگ و سایر خودروسازان چینی با درک این مساله که برای ورود به بازارهای جهانی باید ظاهر زیبا برای محصول را خلق کرد، طراحان و مهندسان برجسته در دنیا را جذب می کنند. طراح لاماری نیز طراح برخی از محصولات مرسدس بنز بوده است که در دانگ فنگ ایوو را طراحی می کند. این محصول ظاهری مشابه خودروهای آلمانی با چاشنی چینی دارد. در نمای جلو خودرو شاهد چراغ های باریک و کشیده شده در بدنه توام با سپر عریض با ورودی های هوا و نصب ال ای دی داخل آن هستیم. خطوط عضلانی کاپوت با هدف القا کراس اوور قدرتمند به مشتری و ظاهر به روز ایجاد شده است. هرچند که در نمای جانبی محصولی با خطوط عضلانی و احجام بالا در بدنه دیده می شود، اما این خودرو قوای فنی مناسبی ندارد. در نمای عقب خودرو نیز آنچه که بیشتر از همه خود نمایی می کند چراغ های پیوسته است. هرچند دانگ فنگ به دنبال طراحی محصول متفاوت بوده، اما در قیاس با سایر رقبا چینی در کشور امتیاز برابر کسب می کند.

هرچند که چینی ها به بازار کشور پیشرانه ۱.۵ لیتری عرضه می کنند، این حجم موتور می تواند عمرمفید را به دلیل تعبیه سیستم های GDI و توربوشارژر کاهش دهد

قوای فنی ضعیف
لاماری ایما به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری طراحی شده توسط شرکت میتسوبیشی مجهز است که ژاپنی ها برای آن از توربوشارژر و سیستم سوخت رسانی GDI استفاده کردند. این پیشرانه با کد ۴A۹۵ شناخته می شود که ۱۹۵ اسب بخار و ۲۸۵ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. قدرت تولید شده به یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه منتقل و نهایت به چرخ های جلو برای حرکت می رسد، این خودرو نیز مانند سایر کراس اوورهای چینی دارای دیفرانسیل جلو است.

باتوجه به اینکه پیشرانه های مجهز به توربوشارژر و البته سیستم سوخت رسانی GDI در کشور به دلیل کیفیت پایین سوخت و عدم مرغوبیت روغن موتور با استهلاک فراوان مجهز هستند، احتمالا پیشرانه ژاپنی این خودرو نیز از این قاعده مثتسنی نیست. هرچند که چینی ها به بازار کشور پیشرانه ۱.۵ لیتری عرضه می کنند، این حجم موتور می تواند عمرمفید را به دلیل تعبیه سیستم های GDI و توربوشارژر کاهش دهد.

از آن سو دانگ فنگ سعی کرده با گیربکس دوکلاچه نه تنها قدرت پیشرانه را و لذت سواری را ارتقا دهد، بلکه در کاهش استهلاک نیز تاثیر گذار باشد. اما باتوجه به رفتار رانندگی و شرایط جوی و سوختی کشور در این مساله موفقیتی احتمالا نصیب لاماری نمی شود.

لاماری ایما با وزن ۱۵۵۰ کیلوگرم در هر صد کیلومتر ۷.۵ لیتر مصرف سوخت دارد، باتوجه به اینکه لاماری ایما مجهز به پیشرانه با تکنولوژی GDI و توربوشارژر در کنار گیربکس هفت سرعته دو کلاچه است، این مقدار مصرف سوخت بسیار زیاد است.

مونتاژ محصول دیگر از دانگ فنگ در آرین موتور| خدمات پس از فروش چینی ها ضعف دارد

لاماری ایما یا دانگ فنگ ایوو چه امکاناتی دارد؟
لاماری ایما نیز مانند سایر خودروهای چینی امکانات ایمنی و رفاهی قابل توجهی دارد که مهم ترین آن ها؛ دوربین ثبت وقایع، کیسه هوا ۱۰ نقطه ای، فرمان برقی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، کنترل شروع حرکت در سربالایی، اتوهلد و سقف پانوراما اشاره کرد. رقبا این محصول در بازار کشور تقریبا برابر و شاید بیشتر امکانات رفاهی دارند. تمام خودروهای چینی مونتاژ در داخل کشور دارای ضعف اخطار فرمان برقی در فصول گرم سال و داغ شدن موتور الکتریکی هستند. بنابراین نباید توقع فراوانی از این کراس اوور تک دیفرانسیل داشت.

آرین موتور زمانی که همکاری با میتسوبیشی داشت، شبکه خدمات پس از فروش مناسبی در کشور نداشت. اکنون نیز به نظر می رسد برای لاماری، این موضوع نیز احتمالا صدق می کند

آرین موتور در کجا ضعف دارد؟
آرین موتور زمانی که همکاری با میتسوبیشی داشت، شبکه خدمات پس از فروش مناسبی در کشور نداشت. اکنون نیز به نظر می رسد برای لاماری، این موضوع نیز احتمالا صدق می کند. خودروهای چینی از هر برندی و با هر مقدار سابقه حضور دربازار کشور از ضعف خدمات پس از فروش برخوردار هستند. این مساله در محصولات جدیدی که به بازار عرضه می شود مانند لاماری نیز بیشتر خواهد بود.

از آن سو محمدرضا سیفی مدیرعامل آرین موتور اعلام کرده است که اولین سری قطعات این محصول در اسفندماه سال جاری به کشور می رسد و احتمالا عرضه این خودرو در خردادماه ۱۴۰۱ انجام شود. این مساله می تواند احتمالا بیانگر ضعف در تامین خدمات پس از فروش نیز باشد.

هرچند که به طور رسمی قیمت این خودرو معرفی نشده است، اما شنیده ها حاکی از بها احتمالی یک میلیارد تومانی آن است.

گران فروشی خودروهای چینی باتوجه به سطح کیفیت و خدمات پس از فروشی که عرضه می کنند، نشان دهنده بحث بازار بسته ونبود انتخاب برای مشتریان است. آرین موتور زمانی هدف شراکت با یکی از خودروسازان ژاپنی داشت، اما اکنون به محصول چینی که احتمالا کیفیت قابل قبولی ندارد رضایت داده است. این مساله بیانگر عدم پیشرفت در صنعت خودرو است.

مونتاژ محصول دیگر از دانگ فنگ در آرین موتور| خدمات پس از فروش چینی ها ضعف دارد

Normal ۰ false false false EN-US X-NONE FA

کد خبر: ۱۳۳٬۴۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha