۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
توسعه کشاورزی در گلستان یک فاجعه زیست محیطی است
یک فعال اقتصادی:

توسعه کشاورزی در گلستان یک فاجعه زیست محیطی است

گرگان- کریم آبادی، یک تولیدکننده گل و گیاه زینتی در فضای باز گفت: توسعه کشاورزی در گلستان یک فاجعه زیست محیطی و منابع طبیعی در سطح ملی است.

عسگر کریم آبادی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: متاسفانه مسئولان استانی با افتخار از سرمایه گذاری بر صنعت کشاورزی سخن می‌گویند درحالیکه این یک فاجعه زیست محیطی و منابع طبیعی است.

وی با بیان این نکته که ۸۵ درصد منابع آبی کشور در کشاورزی صرف می‌شود، افزود: نکته بدتر اینکه گلستان، استان کم آبیست و کشاورزی وضعیت خشکسالی این منطقه را حادتر می‌کند.

او ادامه داد: کاهش بارندگی و سفره‌های زیرزمینی در سال‌های اخیر به یک تهدید جدی در بحث آب تبدیل شده است با این حال مسئولان ما هنوز اصرار به توسعه صنعت کشاورزی دارند.

این فعال اقتصادی خاطر نشان کرد: کمبود آب باعث کاهش درآمد کشاورزان شده بر همین اساس به نظر می‌رسد باید جلوی توسعه کشاورزی استان گرفته شود.

به گفته وی، در شرایط فعلی در آمد سالانه یک متر مربع گندم در خوشبینانه‌ترین حالت حدود دو هزار و ۵۰۰ تومان می‌شود، شالی در بهترین حالت مترمربعی ۲۰ تومان اما گل و گیاه فضای باز حداقل مترمربعی یک صد هزار تومان است به عبارتی ۱۰ برابر شالی درآمد پرورش گل و گیاه زینتی است.

این تولیدکننده گل و گیاه زینتی اضافه کرد: بنابراین به نظر می‌رسد که کشاورزان باید کم کم به سمت پرورش نهال، گیاه و صیفی‌جات در فضای گلخانه‌ای بروند.

وی با بیان این نکته مه گلستان زمین بیشتری نسبت به استان‌های همجوار برای توسعه گلخانه‌ای دارد، افزود: از آنجایی که مناطق شمالی استان فاقد سرسبزی است این ظرفیت برای سرمایه گذاری در حوزه توسعه محصولات گلخانه‌ای فراهم است.

کد خبر: ۱۳۳٬۴۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha