۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱
پروژه پوشش مخابرات دریایی سواحل سیستان و بلوچستان افتتاح شد

پروژه پوشش مخابرات دریایی سواحل سیستان و بلوچستان افتتاح شد

زاهدان - همزمان با دهه مبارک فجر پروژه پوشش مخابرات دریایی سواحل استان با حضور «حسین مدرس خیابانی»، استاندار سیستان و بلوچستان افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، همزمان با دهه مبارک فجر پروژه پوشش مخابرات دریایی سواحل استان با حضور حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مسئولان استان افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

بهروز آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در این مراسم اظهار داشت: با افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه، پوشش کامل رادیویی(VHF,AIS) در آب‌های ساحلی استان فراهم و موجب افزایش ایمنی کشتیرانی و دریانوردی در چارچوب کنوانسیون بین‌المللی(SAR,SOLAS) و تسریع در واکنش به پیام‌های اضطراری دریایی در دریای عمان می‌شود.

وی افزود: عملیات اجرایی این پروژه دی ماه سال گذشته با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال و با ایجاد پنج سایت رادیویی پسابندر، بریس، چابهار، گوردیم و بندر شهید رضایی زرآباد اجرا و پیاده سازی شده است.

وی تصریح کرد: پس از اجرای موفق تست سایت‌های پروژه، و با بهره‌گیری از روزآمدترین تکنولوژی و تجهیزات و احداث سایت‌های بدون نیرو این پروژه به طور کامل آماده بهره برداری و همزمان با اولین روز دهه فجر انقلاب اسلامی افتتاح شد.

آقایی با بیان اینکه این پروژه در باند VHF در محدوده A۱ دریایی در سواحل شرق و غرب استان تا آب‌های استان هرمزگان را تحت پوشش قرار می‌دهد، اضافه کرد: ارتقای ایمنی آب‌های ساحلی، تسهیل و تسریع فرایند مدیریت عملیات جستجو و نجات و حفظ جان انسان‌ها و سرمایه‌های آن‌ها در دریا را از اهداف اجرای این پروژه می‌توان نام برد.

کد خبر: ۱۳۳٬۲۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha