۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
سرمایه برفی کهگیلویه و بویراحمد آب می رود| «پیست اسکی کاکان» در خواب زمستانی
گزارش بازار؛

سرمایه برفی کهگیلویه و بویراحمد آب می رود| «پیست اسکی کاکان» در خواب زمستانی

یاسوج- سرزمین چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد جاذبه های گردشگری زمستانی بسیاری دارد که یکی از آن ها «پیست اسکی کاکان» است اما بدون داشتن زیرساختهای لازم به سرمایه ای تبدیل شده که هر زمستان آب می رود.

صدیقه امیدی؛ بازار: سرزمین کهگیلویه و بویراحمد، تابلویی است شگفت انگیز از خالق هستی که بر هر گوشه آن نقشی نگاشته و به آن زمستانی با کوههای پوشیده از برف عطا کرده که می تواند مقصدی باشد برای گردشگرانی که می خواهند، لذت حضور در طبیعتی برفی را تجربه کنند اما این ظرفیت هنوز بالقوه باقی مانده و زیرساختها در آن همچنان لنگ می زند.

با آنکه سالهاست که این پیست نام خود را در میان پیست های برفی کشور جای داده اما از حداقل امکانات نیز بهره مند نیست.

پیست اسکی کاکان در فاصله ۲٠ کیلومتری از شهر یاسوج و در مسیر سفید پوش یاسوج به اقلید، قرار داشته و یکی از مهمترین و پرجاذبه ترین پیست‌های اسکی در جنوب کشور است که سالهاست اشتیاق مردم برای حضور در آن به گرده بی امکانات پیست سنجاق شده است

پیست اسکی کاکان در فاصله ۲٠ کیلومتری از شهر یاسوج و در مسیر سفید پوش یاسوج به اقلید، قرار داشته و یکی از مهمترین و پرجاذبه ترین پیست‌های اسکی در جنوب کشور است که سالهاست اشتیاق مردم برای حضور در آن به گرده بی امکانات پیست سنجاق شده است.

سرمایه برفی کهگیلویه و بویراحمد آب می رود| «پیست اسکی کاکان» در خواب زمستانی

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این راستا در گفتگو با بازار گفت: یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد که پتانسیل بسیاری در بخش گردشگری دارد پیست اسکی کاکان است.

سید احسان عسکری افزود: پیست اسکی کاکان در مسیر یاسوج به اقلید قرار گرفته و می تواند با ایجاد زیرساختها در آن، هم اشتغالزایی ایجاد کرد هم بخش گردشگری زمستانی را رونق بخشید.

وی افزود: با سرمایه گذاری و بهبود زیر ساخت ها، امکان حضور گردشگران داخلی از دیگر استانها و حتی گردشگران خارجی نیز فراهم می شود.

عسکری تصریح کرد: باید از ظرفیتهای استان به نحو شایسته ای در راستای شکوفایی اقتصادی استفاده کرد و با جذب سرمایه گذار، امکانات مورد نیاز گردشگران در این پیست فراهم شود.

پیست اسکی کاکان در کهگیلویه و بویراحمد، ظرفیت بالقوه ای است که با بالفعل شدن می تواند اشتغالزایی ایجاد کرده و به بخش گردشگری استان کمک کند.

سرمایه برفی کهگیلویه و بویراحمد آب می رود| «پیست اسکی کاکان» در خواب زمستانی

به نظر می رسد آنچه، چون بختک بر این سرمایه های خدادادی سایه انداخته، نگاه غیر تخصصی و غیر هدفمند به سرمایه گذاری‌های پایدار در بخش گردشگری است و پیشرفت در این راستا نیازمند تدوین یک نقشه راه میان مدت و بلند مدت است.

برگزاری پنجمین جشنواره ملی برفی دنا در پیست اسکی کاکان یاسوج
سرپرست میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد در این راستا در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه تا پیش از شیوع کرونا همه ساله جشنواره ملی برفی دنا در پیست اسکی کاکان برگزار می شد، گفت: پنجمین جشنواره ملی برفی دنا نیز به میزبانی پیست اسکی کاکان یاسوج با نام و یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در نیمه دوم بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

طالبی پور افزود: این جشنواره برای معرفی ظرفیتهای گردشگری زمستانی استان کهگیلویه و بویراحمد مهم است.

وی با بیان اینکه در این جشنواره مسابقات ورزشی اسکی نمایشی و اسنوبرد، مسابقه اسکی و مسابقه برف پیمایی برگزار می شود، گفت: همچنین مسابقه تندیس‌های برفی، مسابقه عکاسی و پخت غذاهای محلی نیز از بخشهای این جشنواره برفی است.

ایجاد مکانهای مناسب برای گردشگران و زیرساختهای تفریحات برفی می تواند این پیست را به یکی از بهترین پیستهای کشور تبدیل کند

طالبی پور اظهار داشت: ایجاد مکانهای مناسب برای گردشگران و زیرساختهای تفریحات برفی می تواند این پیست را به یکی از بهترین پیستهای کشور تبدیل کند.

سرمایه برفی کهگیلویه و بویراحمد آب می رود| «پیست اسکی کاکان» در خواب زمستانی

هیچ خدماتی در پیست اسکی کاکان ارائه نمی شود
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این راستا گفت: پیست اسکی کاکان از ظرفیت‌های گردشگری استان بوده که در فصل زمستان مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد، اما هیچ خدماتی در این مکان ارائه نمی شود.

کیامرث حاجی‌زاده افزود: مشکلات فراوان زیرساختی در مناطق گردشگر پذیر استان وجود دارد.

وی بیان داشت: باید برای حضور گردشگران و استفاده مطلوب از ظرفیتها برای ایجاد اشتغال از طرح های مناسب حمایت کرد.

مشکل ترافیک جاده دسترسی به پیست اسکی کاکان یاسوج رفع شود
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد نیز با بیان اینکه استقبال خانواده ها از پیست اسکی کاکان، مطلوب است، گفت: باید مشکل ترافیک جاده دسترسی به پیست اسکی کاکان یاسوج مرتفع شود.

سرمایه برفی کهگیلویه و بویراحمد آب می رود| «پیست اسکی کاکان» در خواب زمستانی

حجت الاسلام سید نصیر حسینی افزود: در کهگیلویه و بویراحمد مردم از ورزش‌های همگانی استقبال می‌کنند و یکی از تفریحات مردم استان در فصل زمستان پیست اسکی کاکان است که متأسفانه هنوز زیرساخت‌های مناسب برای خانواده ندارد.

وی بیان داشت: ورزش اهمیت بسیاری در سلامت جامعه و مردم دارد و یکی از راهکارهای مهم برای تأمین سلامت افراد جامعه و جلوگیری از بروز انواع آسیب‌ها و ناهنجاری‌های ورزش است و جوانان استان از ورزش های زمستانی همچون اسکی با توجه به وجود پیست اسکی کاکان استقبال می کنند اما به دلیل نبود امکانات با مشکل مواجه می شوند.

پیست اسکی کاکان یاسوج تنها پیست اسکی کشور بوده که از گاز شهری بهره مند است و قرار است که مدرسه اسکی در پیست اسکی کاکان یاسوج راه اندازی شود

سرپرست ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این راستا گفت: پیست اسکی کاکان یاسوج تنها پیست اسکی کشور بوده که از گاز شهری بهره مند است و قرار است که مدرسه اسکی در پیست اسکی کاکان یاسوج راه اندازی شود.

بهروز جهانبخش افزود: اسکی یک رشته ورزشی مفرح و نشاط آور بوده و این پیست آمادگی لازم برای میزبانی از رقابت‌های قهرمانی کشور را دارد.

سرمایه برفی کهگیلویه و بویراحمد آب می رود| «پیست اسکی کاکان» در خواب زمستانی

وی بیان داشت: جذب گردشگران در فصل زمستان با برپایی جشنواره فرهنگی، ورزشی برفی در پیست اسکی کاکان یاسوج میسر می‌شود و باید در این راستا مشکل ترافیک روزهای پایانی هفته در جاده این پیست مرتفع شود.

در بسیاری از نقاط جهان که از ما نیز دور نیستند، با نداشتن هیچ جاذبه گردشگری، گردشگران را با جاذبه های مصنوعی به کشور، شهر و استانشان می کشانند، حال آنکه استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن بسیاری از جاذبه ها هنوز در بخش گردشگری در اول راه است و چشم به آینده راه می پیماید و آنچه می تواند این جاذبه ها را به اشتغال و رونق اقتصادی پیوند بزند ایجاد زیرساختها و سرمایه گذاری مناسب با برنامه ریزی دقیق در این بخش است.

کد خبر: ۱۳۳٬۲۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ایران IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
      0 0
      حتی سرویس بهداشتی نداره باعث تاسفه
    • حسین بالش زر IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
      0 0
      کاش خبرنگارمحترم روی هزینه های سالانه خانورا ها درارتباط ورزش را پیگیری می کردند چون این موضوع تاثیر می گذارد روی بهبود ورزش وبالابردن سطح ورزش