۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۴
اعلام آمادگی کامل سازمان بنادر برای اجرای دستور رئیس جمهور

اعلام آمادگی کامل سازمان بنادر برای اجرای دستور رئیس جمهور

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی از اعلام آمادگی این سازمان در اجرای دستور رئیس جمهور برای آزادسازی حریم سواحل کشور خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد رضا آله یار معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام این خبر گفت: با فعالیت اثرگذار و منظم کمیته‌های ساماندهی و مدیریت سواحل و هماهنگی نهادهای ذی‌ربط، شاهد آزادسازی حریم سواحل کشور در کوتاه‌ترین زمان ممکن خواهیم بود.

وی در رابطه با تاکید و دستور رئیس جمهور مبنی بر ضرورت آزادسازی سواحل و توجه به حریم سواحل کشور بر اساس قانون، افزود: با توجه به دستور رئیس جمهور و با بهره گیری از ظرفیت و فعالیت منظم و اثرگذار کمیته‌های ساماندهی و مدیریت سواحل استان‌های ساحلی و ایجاد هماهنگی بین نهادهای ذی ربط، می‌توانیم در کوتاهترین زمان ممکن شاهد آزادسازی حریم سواحل کشور باشیم.

وی ادامه داد: بر اساس مطالعات انجام شده در حوزه مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی کشور توسط سازمان بنادر و دریانوردی با همکاری و مشارکت ۱۸ ارگان مرتبط دریایی و مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری مقرر شد در راستای استقرار و اجرای مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی کشور، کمیته‌های ساماندهی و مدیریت سواحل استان‌های ساحلی به ریاست استانداران و دبیری مدیران کل بنادر و دریانوردی و نیز عضویت مدیران ذی ربط استانی به منظور ساماندهی و مدیریت سواحل استان ها، تشکیل شود.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه کمیته‌های مربوطه طی چند سال گذشته متناسب با اراده استانداران استان‌های ساحلی تشکیل شده است، گفت: برخی از استان‌ها به خوبی کار را پیش بردند و از ساخت و سازهای غیرمجاز و غیرقانونی جلوگیری کردند و مدیریت مناطق ساحلی به خوبی انجام شد، در عین برخی استان‌ها نیز کمتر به این مساله توجه داشتند.

دبیر کارگروه ساماندهی سواحل، بنادر و جزایر کارویژه مرز شورای امنیت با اشاره به اینکه کمیته‌های ساماندهی و مدیریت سواحل استان‌های ساحلی به عنوان بازوهای اجرایی کارگروه نیز عمل می‌کنند، گفت: این کارگروه آماده هر گونه پشتیبانی از کمیته‌های مزبور است.

وی با تاکید بر اینکه کمیته‌های ساماندهی و مدیریت سواحل استان‌های ساحلی باید به صورت منظم تشکیل شوند و از دستگاه‌های ذی ربط واخواهی داشته باشند، عنوان کرد: دستگاه‌های ذی ربط باید به سرعت اقدامات خود در راستای آزادسازی حریم سواحل را حسب دستور رییس جمهور به کمیته‌های ساماندهی و مدیریت سواحل استان‌ها گزارش کنند و موارد به صورت ویژه رصد و پیگیری شود.

اله یار با بیان اینکه طرح ملی مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی برای ۵۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی کشور برای توسعه پایدار و متوازن مناطق ساحلی و توسعه دریامحور تدوین شده است، گفت: این طرح جنبه‌های مختلف فنی، سیاسی، امنیتی، پدافند غیرعامل، زیست محیطی، کاربری مطلوب اراضی، پدیده‌های دریایی، موضوعات اجتماعی و مشارکت مردمی را در بر می‌گیرد.

وی افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری از جمله وظایف سازمان بنادر و دریانوردی، ریزمقیاس کردن و تدقیق مطالعات در مقیاس‌های استانی است و در مورد استان‌هایی که این امر مدنظر قرار گرفته در مقیاس شهرستان نیز برنامه عمل در راستای توسعه دریامحور صورت پذیرفته است.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی اضافه کرد: تدقیق این طرح در استان‌های هرمزگان و بوشهر به اتمام رسیده و در حال حاضر نیز مراحل نهایی تدوین تدقیق مطالعات در استان‌های شمالی کشور طی و به زودی به شورای برنامه ریزی استان‌ها جهت تصویب ارائه می‌شود.

کد خبر: ۱۳۳٬۱۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha