۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
تفاهم‌ با وزارت کار موجب کاهش ریسک توسعه‌دهندگان کسب‌ و کار نانو می‌شود
دبیر گروه توسعه بازار و صادرات ستاد نانو:

تفاهم‌ با وزارت کار موجب کاهش ریسک توسعه‌دهندگان کسب‌ و کار نانو می‌شود

قجاوند، دبیر گروه توسعه بازار و صادرات ستاد نانو گفت: هدف اصلی این تفاهم‌نامه، کمک به توسعه اشتغال از طریق اشتغال تخصصی است که موجب کاهش ریسک توسعه دهندگان کسب‌وکار نانو می‌شود.

به گزارش بازار، حمزه قجاوند دبیر گروه توسعه بازار و صادرات ستاد نانو پیرامون تفاهم‌نامه ستاد نانو با وزارت کار و رفاه اجتماعی گفت: هدف اصلی این تفاهم‌نامه، کمک به توسعه اشتغال از طریق اشتغال تخصصی است. وقتی کسب‌وکار دانش‌بنیان توسعه یابد، افراد تخصص را جذب می‌کند، طبق توافق با وزارت کار، نگاه ویژه‌ای به کسب‌وکار حوزه نانو صورت می‌گیرد تا تسهیلاتی برای حوزه نانو باشد و اشتغال تخصصی و پایدار صورت گیرد.

وی همچنین ادامه داد: این تفاهم نام در بازار کار نیز حتماً تأثیرگذار است و موجب کاهش ریسک توسعه دهندگان کسب‌وکار نانو و اقبال بیشتر آنها می‌شود.

دبیر گروه توسعه بازار و صادرات ستاد نانو در مورد وضعیت صادرات محصولات نانو اظهار کرد: مسیر برای پیشرفت و تلاش همواره باز است. از سال ۹۲ با توسعه شرکت‌ها در حوزه نانو، حجم بازار در هرسال رشد صددرصدی داشته و به بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده و امید می‌رود برای سال ۱۴۰۰ نیز شاهد این رشد باشیم. همچنین در مورد صادرات تا سال ۹۶، رشد وجود داشته اما باتوجه‌به برجام و تحریم‌ها این رشد کاهش یافت که خوشبختانه در سال ۹۹، شاهد رشد بیشتر بودیم و افت سال‌های پیش جبران شد.

قجاوند یادآور شد: کارها از دو جنبه است. جنبه اول اینکه شرکت‌هایی که محصولی برای فروش در بازار دارند، تقویت و توانمند شوند تا به بازار صادراتی ورود کنند و جنبه دوم نیز، اصلاح زیرساخت‌هاست تا افراد راحت‌تر بتوانند وارد این حوزه شوند.

کد خبر: ۱۳۳٬۱۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha