۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۷
 تشکیل استارتاپ به پیشرفت صنعت نانو کمک می‌کند
دبیر گروه ترویج و فرهنگ‌سازی ستاد نانو:

تشکیل استارتاپ به پیشرفت صنعت نانو کمک می‌کند

باقری مطلق گفت: روی توسعه فناوری نانو و تشکیل استارتاپ‌های بیشتر در این حوزه تمرکز بیشتری صورت گیرد و سبد حمایتی را به‌گونه‌ای چیده شود که نیاز فناور پاسخ داده شود.

به گزارش بازار، محمد باقری مطلق دبیر گروه ترویج و فرهنگ‌سازی ستاد نانو ضمن اشاره به نیاز به فرهنگ‌سازی برای استفاده از فناوری نانو گفت: اگر می‌خواهیم در لبه‌های دانش حرکت کرده و در دنیا سرآمد باشیم، باید بدنه جوان و دانشگاهی به این نکته برسند که در عرصه علمی سرآمد باشند و این خود نوعی فرهنگ است.

وی افزود: باتوجه‌به روند روبه‌رشد در دانشگاه‌ها، نسبت به این حوزه اقبال خوبی صورت‌گرفته و صنعتگران به این حوزه وارد شده‌اند؛ لذا بدنه خوبی در کشور با این فناوری آشنا شده‌اند و اقبال عمومی نسبت به آن بوده است.

دبیر گروه ترویج و فرهنگ‌سازی ستاد نانو ضمن تاکید بر داشتن برنامه ویژه در زمینه تربیت فناور بیان کرد: تولید در کشور ما بسیار مقرون‌به‌صرفه است و باتوجه‌به افزایش فناوران در کشور، مشتریان نسبت به تولیدات داخلی به‌صورت ناخواسته، اقبال پیدا می‌کنند که این اتفاق، یک برند صنعتی برای کشور ایجاد می‌کند.

باقری مطلق در رادیو گفت‌وگو با بیان اینکه باید بتوان خط اعتبارهای متعددی را برای بازگشت پول سرمایه‌گذاران تدوین و خدمات بین‌المللی بیشتری ارائه داد اضافه کرد: علاوه بر ستاد نانو، باید وزارت خارجه و صنعت و سازمان توسعه تجارت، فعالانه‌تر در این مسیر گام بردارند.

وی همچنین در خاتمه اظهار کرد: باید روی توسعه فناوری و تشکیل استارتاپ‌های بیشتر در این حوزه تمرکز بیشتری صورت گیرد. همچنین سبد حمایتی را باید به‌گونه‌ای چید که نیاز فناور پاسخ داده شود و آموزش در سطح دانشگاه‌ها را به سمت پایان‌نامه‌های کاربردی سوق داد. همچنین روی سرفصل‌ها بازنگری شود و واحد ارتباط با صنعت نیز تقویت شود تا بتواند ایده‌های پلتفرمی به‌عنوان واحدهای پژوهشی ارائه دهد که در این صورت شاهد جهش عجیبی در کشور خواهیم بود.

کد خبر: ۱۳۳٬۱۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha