۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
روند پیشرفت برنامه ها برای ساخت شهرک سیر همدان کند است
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان:

روند پیشرفت برنامه ها برای ساخت شهرک سیر همدان کند است

همدان - رضوانی جلال، رئیس سازمان جهادکشاوری استان همدان با بیان اینکه همدان قطب تولید سیر کشور است، گفت: روند پیشرفت برنامه ها برای ساخت شهرک سیر همدان کند است.

منصور رضوانی جلال در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه استان همدان قطب تولید سیر دانه‌ای در کشور است و سالانه ۵۵ هزار تن سیر دانه‌ای در استان همدان تولید می‌شود، گفت: در بخش کشاورزی استفاده از نخبگان، شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها مد نظر است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان افزود: ثبت جهانی سیر پیگیری می‌شود و اقدامات اولیه مانند واریز پول انجام شده است و موسسه پژوهش‌های وزارت جهاد کشاورزی به دنبال انجام کارهای ثبت جهانی است.

وی با اشاره به اینکه در رابطه با ساخت شهرک سیر کار خیلی جلو نیست، بیان کرد: ساخت و راه اندازی شهرک سیر برای استان مهم و واجب است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان عنوان کرد: تعاونی سیرکاران یک منطقه را برای ساخت این شهرک پیشنهاد داده است و باید پیگیری لازم را انجام دهد چراکه موافق احداث شهرک سیرکاران هستیم.

وی بابیان اینکه با توجه به شرایط آب و هوایی و حاصلخیزی خاک این منطقه، سیر تولیدی شهرستان بهار از کیفیت بالایی برخوردار است، گفت: با توجه به اینکه محصول سیر از لحاظ اقتصادی قابل رقابت با محصولات سبزی و صیفی و سایر محصولات پر آب بر است می‌تواند به عنوان یک محصول با مصرف آب کمتر در تناوب زراعی سایر محصولات قرار گیرد.

کد خبر: ۱۳۳٬۱۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha