۲۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
جزئیات اقدامات حمایتی از اصناف و صنایع استان مرکزی به زودی اعلام می شود
معاون استاندار مرکزی:

جزئیات اقدامات حمایتی از اصناف و صنایع استان مرکزی به زودی اعلام می شود

اراک - معاون استاندار مرکزی از ارائه گزارش تاثیر کرونا بر صنایع، اصناف و کارگران این استان به معاون اول رییس جمهور خبر داد و گفت: جزئیات اقدامات حمایتی از اصناف و صنایع استان مرکزی به زودی اعلام می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، بهروز اکرمی پیش از ظهر پنجشنبه در نشست اعضای قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی که در استانداری برگزار شد، با بیان این که استان مرکزی جزو اولین استان هایی بود، که به طور داوطلبانه و از اوایل اسفندماه صنوف را تعطیل کرد، گفت: با تعطیلی صنوف شرایط مدیریت بهتر بیماری کرونا فراهم شد.

وی از افزایش ظرفیت بخش های صنعتی استان مرکزی برای تولید ماسک و الکل و مواد بهداشتی خبر داد و اضافه کرد: کارخانجات می توانند، با رعایت پروتکل های بهداشتی باز باشند و به فعالیت خود ادامه دهند، در خصوص اصناف و فعالان اقتصادی نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی مختص هر صنف و پس از آغاز طرح فاصله گذاری هوشمند می توانند فعال شوند.

معاون استاندار مرکزی بر الزام رعایت مصوبات قرارگاه زیستی ملی و استانی توسط مردم، کارخانجات، اصناف و سازمان ها تاکید کرد و گفت: بخش اعظمی از اصناف استان مرکزی به غیر از آن هایی که نیاز ضروری مردم را تامین می کردند، به طور داوطلبانه تعطیل بودند و این همکاری قابل تقدیر است.

اکرمی از جمع آوری گزارش های تاثیر کرونا بر کارخانجات و نیز کارگران آن ها و حتی کارگران روزمزد از سطح استان خبر داد و افزود: این گزارش ها به معاون اول رییس جمهور و وزرا ارائه شده و منتظر تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

وی از رایزنی با موجران دولتی و عمومی صنوف مانند اوقاف و شهرداری ها برای بخشش اجاره سه ماهه خبر داد و گفت: برای صنوف مستاجر نیز مشوق هایی مانند وام ارزان قیمت در نظر گرفته شده است، همچنین بدهی های مالیاتی و تامین اجتماعی اقساط وام هایی که صنوف دریافت کرده بودند، بدون جریمه معوق شده است.

کد خبر: ۱۳٬۳۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha